
ЗАРЕЖДАНЕ...
Адвокат от Варна: Всеки потърпевш от високи сметки за вода може да пусне жалба до "ВиК“ | ||||||
| ||||||
Проблемът е, че в много случаи инкасаторите не намират собствениците на индивидуални партиди и не могат да засекат данните. В подобни случаи във "В и К“ – Варна, се прилага схемата на т.нар. средна консумация, при което за база се взимат последните 2 – 3 месеца. Оттам идват разликите между сбора на индивидуалните и главния водомер. Обикновено те се стопяват при следващото реално засичане на показанията. Когато въпросните разлики са повече от 20%, тогава "В и К“ изпраща предупредително писмо до домоуправителя. С него етажната собственост се приканва за извършване на вътрешни проверки за наличие на изградени отклонения от общата водопроводна мрежа и за поставяне на измервателен уред. Потърпевшите от входа също могат да сигнализират за течове домоуправителя или водното дружество, което поддържа общите части, каза още адвокат Балачев. Той поясни, че всеки потърпевш от високи сметки за вода може да пусне жалба до "В и К“ и, ако няма отговор в законовия срок, да потърси правата си в съда. Отчитането на водата става по наредба от 2004 г. на МРРБ, която не е променяна през годините. Според нея, ако има малка разлика между сбора на индивидуалните и главния водомер на сградата, тя се вкарва в програма на "В и К“. И колкото повече даден потребител е консумирал, толкова повече му се начислява от общата вода. Подобни проблеми се появяват периодично при етажните собствености, при живеещите в самостоятелни къщи те не съществуват. |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg