Кампания тества младежи дали са зависими от интернет, видео игри и приложения
Автор: Пламена Николова 12:00 / 28.10.2020Коментари ()1655
©
Информационната кампания под надслов "Живей в реалността!“ помага на над 1000 младежи да разберат дали са попаднали в капана на  зависимостта от интернет, видео игри и различни он-лайн приложения.

Причина е, че според националната статистика за миналата година, 71 на сто от българите използват интернет за Facebook, като най-активно в мрежата влизат младежите между 16 и 24 години.

Признаците, че може би е време да спрем компютъра и да захвърлим смартфона си, терапевтите наричат: "загуба на истинския живот". Сред тях попадат ситуациите, в които не спим до късно, за да си проверяваме мейла,  не се храним, за да има време за блога или профила ни във Facebook или пък се  гневим се, когато някой не ни отговори на това, което сме му изпратили в мрежата.

В рамките на Информационната кампания "Живей в реалността“ е създаден образователен филм и поредица от информационни материали, публикувани  в различни интернет медии.

Филмът представя интригуващи ситуации с младежи, резултат от различни зависимости, вследствие широкото използване на информационните технологии, зависимостта от приложения и видео игри и липсата на медийна грамотност.

Образователният филм е разпространен на флаш-памети сред 500 младежи с подкрепата на младежите доброволчески информационни центрове във Варна.  Филмът може да бъде намерен и свободно в он-лайн пространството и в социалните мрежи.

Информационните материали  представят по достъпен начин съвети как да разберем дали сме зависими от телефона, интернет, видео игри и приложения, както и дали сме жертви на кибертормоз или пропаганда в мрежата.

Целта на кампанията е младите хора да се справят сами, измъквайки се лесно от капана на тези зависимости и трудни ситуации.

Информационната кампания "Живей в реалността!“ е реализирана в рамките на проект "Аз и дигиталната реалност“, който се изпълнява от Сдружение "Моят град“ с финансовата подкрепа на Министерство на младежта и спорта по Национална програма за изпълнение на младежки дейности  по чл. 10а от Закона за хазарта за 2020 година, Направление 2 съгласно Договор № 25-00-78/14.08.2020 г. за Проект № НПИМД-2-H2-037.

 

 



https://www.varna24.bg/novini/varna/Kampaniya-testva-mladezhi-dali-sa-zavisimi-ot-internet-video-igri-i-prilozheniya-1015080
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.