Как и до кого да подадем сигнал ако не сме доволни от оказана медицинска помощ?
Автор: Велизара Ангелова 16:46 / 02.05.2025Коментари ()571
© iStock
Закона за здравното осигуряване (ЗЗО) е регламентирано, че задължително осигурените лица имат право да подават жалби пред директора на съответната Районна здравноосигурителна каса (РЗОК), когато не са удовлетворени от медицинските дейности, свързани с оказана медицинска помощ.

От НЗОК информират, че в жалбата се описват причините и се посочва най-малко едно от следните основания:

- Отчетена, но неизвършена медицинска дейност;

- Качество на медицинската помощ, което не съответства на критериите за качество, определени в националните рамкови договори;

- Отказан достъп до медицинска документация;

- Получени от изпълнител на медицинска или дентална помощ суми без правно основание.

Съгласно чл.8 от НРД за медицинските дейности за 2023 -2025 г. жалбите се подават в срок до 7 дни от установяване на някое от цитираните основания. 

Съгласно чл. 72, ал. 8 от ЗЗО проверките по постъпили жалби  и сигнали се извършват в срок до два месеца от постъпване на съответната жалба, като за резултатите от проверката се уведомява жалбоподателят.


https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Kak-i-do-kogo-da-podadem-signal-ako-ne-sme-dovolni-otokazana-medicinska-pomosht-2541640
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.