С интегрираната информационна платформата автоматизира дейността на Общината
Автор: Екип Varna24.bg 10:59 / 16.11.2011Коментари ()2302
© Varna24.bg
С интегрираната информационна платформата ще се автоматизира дейността на Община Варна. Това каза изпълнителният директор на фирма "Браво Инвестмънтс" ООД Тошко Георгиев. Фирмата се занимава с внедряване на интегрирана информационна платформа за управление на община ИМЕОН - собствена разработка на "Браво Инвестмънтс" ООД.

Договорът, който подписахме във Варна, е за проект за внедряване на 12 модула с цел да се автоматизира дейността на общината. Модулите са - издаване на удостоверение за постоянен адрес; издаване на удостоверение за настоящ адрес; издаване на удостоверение относно собствеността на недвижими имоти; издаване на удостоверение за отписан (деактуван) или възстановен общински имот,; издаване на удостоверение за степен на завършеност на строеж в община Варна и районите; издаване на удостоверение за съгласуване за намаляване на нормативно установени разстояния до имотни граници; приемане и обработване на декларации за облагане с годишен данък върху недвижими имоти за новопостроени или придобити по друг начин имоти на територията на общината, съгласно чл. 14 от ЗМДТ; приемане и обработване на декларации за облагане с данък върху нежилищните имоти; придобити от фирми и предприятия, съгласно чл.17 от ЗМДТ; приемане и обработване на декларация за облагане с данък при безвъзмездно придобиване на имущество, с изключение на недвижими имоти, ограничени вещни права върху недвижими имоти и МПС; приемане и обработване на декларации за облагане с годишен данък върху притежаване на лек автомобил; издаване на удостоверения за платен данък върху недвижими имоти и такса за битови отпадъци; издаване на удостоверение за наличие или липса на задължения по ЗМДТ (чл.87, ал.6 от ДОПК) - каза Георгиев. Той посочи, че това ще направи процесите за обработване на документи за гражданите изключително бързи.

"С общината ще договорим изнасяне на гишета в кварталите, за да не се налага да се ходи в салона на общината. Който иска, ще може от интернет страницата да го направи, но знаем, че не всички могат да се справят. Освен това по интернет има проблеми със сигурността, тъй като говорим за документи - аз как да удостоверя, че от другата страна на IP-адреса, стои лицето, за което се представяте. Малко е по-сложно, когато става въпрос за официални документи", каза Георгиев.

"Най-малкото - в интернет хората могат да заявят какво искат, да им бъде изготвено, но да го получат на някакво гише, където все пак с лична карта може да се провери дали лицето Иван е наистина лицето Иван. Знаете, че в интернет много хора се представят с различни имена и профили. Поръчвате документа, който ви трябва на гише, което е в квартала или е изнесено, след това получавате отговор кога ще бъде готово и отивате да получите готовия документ. Тогава, по Закона за защита на лични данни се удостоверява, че вие сте лицето, а не някой, който иска да злоупотреби и да вземе документ от ваше име", посочи още Тошко Георгиев.

Източник: Радио "Фокус"


https://www.varna24.bg/novini/varna/S-integriranata-informacionna-platformata-avtomatizira-deinostta-na-Obshtinata-305181
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.