Вижте как се стигна до напрежението по оста община Варна - "Транстриумф"
Автор: Екип Varna24.bg 15:01 / 30.10.2013Коментари ()11875
© Varna24.bg
През последните няколко дни основна тема в град Варна е създалото се напрежение между работници и служители на частната фирма за автобусни превози "Транстриумф Холдинг АД" и Община Варна. Varna24.bg направи анализ на цялата ситуация до момента по оста. Повод за напрежението стана новата транспортна схема на града, която предстои да бъде въведена от Община Варна. 

Предвид на подписания договор за доставка на 70 нови автобуса, финансирани по европроект на Община Варна за Интегриран градски транспорт и финансиране на цялата нова транспортна схема се предвижда да бъде създадено ново общинско предприятие, което да създаде условия за въвеждане на тази нова транспортна схема. 

В момента транспорта в град Варна основно се обслужва от общинската фирма "Градски транспорт" и частната фирма "Транстриумф Холдинг", като частната фирма обслужва малко над 50% от целия градски транспорт.

Тук трябва да добавим, че по единодушно мнение на варненци, частната фирма предлага много по-добри условия за пътуване от общинската такава. Автобусите на частната фирма са значително по-нови, поддържани по-чисти, обслужването от техните служители е на по-високо ниво, това бе признато включително и от кмета Иван Портних и от председателя на Общинския Съвет Иван Луков, който преди избирането си за председател на общинския съвет, беше председател на постоянната транспортна комисия към Варненския парламент.

Фирма "Градски транспорт" ползва предимно стари "Икаруси", някои от които са на повече от 25 години. "Транстриумф" първи във Варна вкараха в употреба преди няколко години небезизвестните на варненци нови "Мерцедеси", първи и засега единствени въведоха системата за проследяване, чрез която пътниците могат да следят движението на автобуса от вкъщи през интернет и да не чакат по спирките. През последните 5 години инвестициите на "Транстриумф" значително надвишават тези от "Градски транспорт", това бе потвърдено и на вчерашната среща с Иван Луков.

Европроектът, обаче е спечелен от Община Варна, съгласно проекта за Интегриран градски транспорт всички линии трябва да се обслужват от един вътрешен оператор и това е общинската фирма "Градски транспорт", което ще рече, че новите автобуси и цялата нова транспортна схема ще се осъществява от общинската фирма "Градски транспорт". 
Логично следва въпросът какво се случва с "Транстриумф" и неговите около 700 работници и служители.

Община Варна в лицето на кмета Портних и председателя на ОбС Ив. Луков твърдят, че така или иначе фирма "Градски транспорт" сама няма да може да обслужва целия градски транспорт на града и ще бъде обявена обществена поръчка за подизпълнител. От Общината, обаче твърдят, че няма как да лобират за "Транстриумф", дори да признават, че фирмата е най-добрия превозвач в града в момента.

Освен това, поне досега никой не е казал ясно колко процента от транспорта в града ще обслужва подизпълнителя на проекта. 

Неофициално според изпълнителния директор на "Градски транспорт" Злати Златев с влизането в употреба на новите автобуси фирмата ще може да поеме около 75-80 % от целия транспорт. Ако това се случи в тези граници, за подизпълнителя (евентуално "Транстриумф") остават около 20-25%, това автоматично означава 50% съкращения в "Транстриумф".

От друга страна при това положение може да се окаже, че частната фирма може да започне да работи на загуба и собственикът да реши напълно да преустанови дейността си. Това бе споменато от собственика Антраник Шакариан при срещата му с Ив. Луков. Освен това юристи от "Транстриумф" намекнаха, че ако собственик няма никакви гаранции за бъдещето и реши да прекратява дейността си, трябва да пусне уведомление и да стартира процедура за масово съкращение около 45 дни предварително, което при залегналите срокове в проекта на Общината означава, че това трябва да стане на  
15 ноември и от 01.01.2014 г. автобусите на "Транстриумф" да спрат да обслужват линиите си.

От Община Варна са категорични, че стартирането на новата транспортна схема се забавя по независещи от тях причини и реално то може да се осъществи след около поне 6 месеца. Което пък означава, че хипотетично половин Варна може да се окаже без градски транспорт в началото на новата година, а 700 души без работа.

Днес в зала "Пленарана" след прочита на декларацията от служителите на "Транстриумф" бе прочетено и предложение фирма "Градски транспорт" като вътрешен оператор да обяви възможно най-бързо процедура за обществена поръчка за 45% от транспорта на града и резултатът от нея да бъде обявен на 15 февруари 2014 год. Така всички от "Транстриумф" ще имат някакви гаранции за бъдеща работа при спечелване на обществената поръчка. 

Явно диалогът между Община Варна и "Транстриумф Холдинг" ще продължи и през следващите дни, а междувременно служителите на частната фирма ще продължат да бъдат в символична стачна готовност докато не се постигне някаква яснота и не получат някакви гаранции.



Още по темата: общо новини по темата: 520
22.04.2024 »
18.04.2024 »
16.04.2024 »
16.04.2024 »
16.04.2024 »
04.04.2024 »
предишна страница [ 1/87 ] следващата страница
https://www.varna24.bg/novini/varna/Vizhte-kak-se-stigna-do-naprezhenieto-po-osta-obshtina-Varna-Transtriumf-461688
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.