690 лв. ще е данъкът за варненските таксита | ||||||
| ||||||
Решението за местния налог бе взето след като Законът за автомобилните превози задължи всяка община да въведе тарифа на местно ниво, като минималният праг на данъка е 300 лв., а максималният 1000 лв. При дебатите по време на заседанията на ПК "Транспорт" са били разгледани 3 предложения. Група съветници, начело с председателя на комисията Добромир Джиков са предложили данъкът да бъде 850 лв., председателят на автомобилният синдикат "Авто 94" във Варна Димчо Иванов поискал налогът да е 400 лв. , а шефът на една от най-големите фирми за таксиметров превоз в града Иван Михайлов дал идея данъкът да е 500 лв. Днес общинския съветник Христо Атанасов предложи сумата да е 690 лв. Председателят на Общинският съвет Тодор Балабанов съобщи на колегите си, че днес в София е бил приет данък от 850 лв., в Пловдив 750 лв., а преди дни в Бургас 660 лв. "Законът за автомобилните превози, касаещ таксиметровите превози, е порочен. Законодателят се опитва да прехвърли на общините осветляването на сивия сектор в тази дейност. Ние сме в ситуация да защитим интереса на държавата, интереса на този, който предлага тази услуга и този, който я ползва. Таксите, които ще наложим ще затруднят някой превозвачи. Това ще рефлектира върху самата услуга и ще бъде ощетен потребителя. Знаете, че има похвати и методи да бъде излъган клиента. Решението ни едва ли ще бъде достатъчно прецизно. Имаше предложение от браншови организации данъкът да е сходен с патентния, който е бил в размер на 660 лв. С нашето решение няма да приключат проблемите в таксиметровия бранш. Години наред в държавата не влизаха никакви пари от тази дейност. Този закон обслужва определени интереси", коментира днес общинският съветник Димитър Карбов. "Не стигнахме до разумна цена по време на обсъжданията в комисията. За да заработи едно такси, водачът му плаща на година 8-9 хил.лв., без това да включва горивото и амортизациите. Минималната цена на превоза за километър във Варна е 0,75 лв. При този данък, който предлагате трябва водачите да работят по 20 часа на ден, а законът позволява 8 часа работа и 4 часа престой. Таксиметровия бранш е подложен на геноцид и рекет. Реалната себестойност на услугата ни без печалба е 0,90 лв. за км. пробег, а с печалба поне 1,20 лв. При този данък, който предлагате трябва да се вдигнат тарифите, но аз ви казвам, че предстоят бунтове. Много хора ще се откажат от тази дейност, но може би именно това целите. Някоя фирма да поеме монопола над таксиметровия превоз", заяви по време на заседанието председателят на автосиндикат "Авто94" Димчо Иванов. Тодор Балабанов уточни, че данъкът не е на водач, а на автомобил, което означава, че ако една кола се ползва от двама или повече шофьори, те ще си поделят сумата. В заключение председателят на ПК "Транспорт" Добромир Джиков обясни, че от следващия месец започват консултациите за определяне на цената за таксиметров превоз за следващата година и това може да промени нещата за бранша. |