Ученици от СУ "Гео Милев"- Варна участваха в забавен интердисциплинарен урок | ||||||
| ||||||
Основата на STEAM обучението е да се преподават учебните дисциплини не като отделни предмети, а да се интегрират в обучение, базирано на реално приложение и опит. Подготовката започна още с изработването от учениците на коледни камбанки, които послужиха като основа на проведените опити и демонстрации. С помощта на учителите по физика и музика учениците дефинираха качествата на звука и установиха връзката между обема на въздуха в камбанките и височината на тона. За да докажат направените изводи, децата разполагаха с кутии с форма на правоъгълен паралелепипед, тяло за което вече са учили, и торбички с пясък, сол, дребни и по-едри камъчета, които бяха подготвени от учителя по математика. Как да пресметнат обема на различни форми, които не се изучават в училище, децата се досетиха сами. Те напълниха своите камбанки с пясък или сол, изсипаха съдържанието в кутии, направиха необходимите измервания и намериха вместимостта на камбанките. Последваха демонстрации с различни музикални инструменти, за да се провери зависимостта между височината на тона и големината на инструмента. Децата участваха с особено желание и внимание в урока. А на финала се забавляваха като изработиха "телефон“ от картонени чаши и конец, като за пореден път се убедиха в изводите за разпространение на звука, до които достигнаха чрез различни опити. Екипът по проекта използва всяка възможност за работа с учениците, когато те са в училище, което повишава тяхната мотивация и желание за учене. Задачата, по която работят сега участниците в проекта е създаването на мисловна карта на български учен- жена.Такива карти за свои учени изработват и останалите ученици от партньорските училища по проекта - Естония, Италия, Полша и Унгария. На всички участници в проекта предстоят още много интересни занимания, в очакване пандемията да приключи и те да се срещнат със своите връстници от Европа. |