Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Новите автобуси на Варна ще се дезинфекцират автоматично след всеки курс
Автор: Пламена Николова 09:59 / 21.07.2021Коментари ()6325
©
Шлюстрация
Очаква се в началото на 2022 г. варненци да се возят в новите автобуси, сподели за Varna24.bg Младен Иванов, управител на Общинското предприятие ТАСРУД. 

"Към момента все още обществените поръчки не са приключили. Надявам се до края на юли или най-късно август да бъде избран изпълнител. Практиката показва, че след избора на изпълнител, винаги следва обжалване от страна на други участници. Това би забавило процедурата, защото минава през КЗК и във Върховния административен съд. При подписване на договор в рамките на 200 дни по договор следва автобусите да бъдат доставени. В този смисъл предвиждам догодина в началото на пролетта да имаме нови автобуси.

Критериите за тях са да се даде дълга гаранция, второто е да имат пробег с едно зареждане, такъв какъвто изискват колегите от градски транспорт. Като цяло критериите са високи, публикувани са на сайта на фирма "Градски транспорт".

Много са екстрите. Една от тях, примерно, е да има дезинфектант в автобуса, който автоматично ще го дезинфекцира на крайна спирка с едно натискане на копчето от шофьора.

Що се отнася до това дали е въведено вече заплащане за километър пробег на общинския превозвач, това беше въведено веднага след като беше приета икономическата рамка от Общинския съвет на Варна.

Според договора, който имаме с фирма "Градски транспорт", автобусите трябва да се поддържат в изряден външен и вътрешен вид. 

Много скоро ще започнем активни проверки и ще налагаме санкции за мръсен автобус, за слушане на силна музика от шофьора, но най-вече за пропусната спирка или неспазване на разписанието.

Не е проблем, ако автобус по обективни причини закъснее с минути, но е недопустимо да мине по-рано от предвиденото и така пътници, които разчитат на обществения транспорт да не успеят да стигнат навреме.

Що се отнася до брандирането, което притеснява много пътници заради затъмнените стъкла, това е въпрос към директора на "Градски транспорт" инж. Злати Златев. Аз също не намирам някои от рекламите за много лицеприятни, всички автобуси, които са ми представени от община Варна по Европроект нямат право да бъдат брандирани. Старите автобуси, които излязат от употреба като дойдат новите 60 автобуса, няма да имат право на брандирана реклама. Въпреки, че това са приходи, но според мен те могат да правят и приходи чрез вътрешна  реклама по подходящ начин, коментира Младен Иванов.  

Той сподели още, че предстои да бъде оптимизирана транспортната схема.

"В момента започваме да броим трафика на 4 възлови кръстовища във Варна, защото по интегриран градски транспорт първа част, нямаме такава функция, камерите нямат такава функция. Отделно по втора фаза имаме броене на трафик, но то е по "Сливница" и по "Цар Освободител" основно. Давам ви като пример кръстовището, което е на бул. "Левски" и "Цар Освободител", което е много възлово и в момента е много натоварено. Именно там ще броим трафика и то сега в тежкия сезон. Така също на входа на Варна, примерно на Елпром, също ще броим трафика и когато свърши това преброяване, ще анализираме данните и ще вземем най-добрите решения за транспортната схема.

Промени се налагат, тъй като бул. "Левски" пренасочи трафика до голяма степен, освободи голяма част от централна градска част. 

Нашите съграждани трябва да се научат, че ако от точка А до точка Б нямат директен автобус, ще го направим така, че да имат удобна връзка в рамките на времето, за което имат билет. 

Тогава когато се отворят новия програмен период, ще кандидатстваме за закупуването на малки автобуси, които ще са за малки зони, примерно в един район на града. Давам пример Кайсиева градина и Цветния квартал, там трябва да има малко автобусче, което да обслужва само квартала и да довежда пътниците до определени спирки. Представете си от Аспарухово имате автобуси или от Галата отива до Аспарухово, това е вътрешен транспорт и тези малки атобуси са подходящи и за малки улици, защото Западна промишлена зона почти не е обслужвана от транспорт. Там всички ходят с автомобили на работа и в чак пик трафика е ужасен. 

Що се отнася до въпроса ви за зелената вълна във Варна, тя е факт,  но с изграждането на бул. "Левски" нещата се промениха. Едва след като бъде извършен ремонта на бул. "Цар Освободител", ще можем да направим промени", допълни Младен Иванов.

Повече вижте във видеото!




Още по темата: общо новини по темата: 520
22.04.2024 »
18.04.2024 »
16.04.2024 »
16.04.2024 »
16.04.2024 »
04.04.2024 »
предишна страница [ 1/87 ] следващата страница
https://www.varna24.bg/novini/varna/Novite-avtobusi-na-Varna-shte-se-dezinfekcirat-avtomatichno-sled-vseki-kurs-1106607
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.