Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Колко болнични листове следва да се издадат на човек, който работи на две места?
Автор: Десислава Томева 08:16 / 09.04.2025Коментари ()1297
©
Немалко са хората, които работят на повече от едно място на трудов договор. Съответно се водят здравноосигурени. Случва се да се разболеят и логично следва въпросът – Колко болнични листове трябва да им бъдат издадени, след кото работодателите са двама, например?

"Фокус" предоставя отговора на този въпрос от експертите на НОИ:

На осигурените лицата, които работят при повече от един работодател/осигурител се издава повече от един екземпляр на болничния лист за представяне пред всеки от тях.

Важно е да се знае, че данните във всички екземпляри на болничния лист трябва да са едни и същи. Когато болничните листове са издадени от ЛКК екземплярите се извеждат под един и същ номер в Книгата за решенията на ЛКК.

На ред "Бележки“ в болничния лист се вписва бележка с текст "Болничният лист се издава за повече от един работодател/осигурител“ и се вписва и броят на работодателите/осигурителите, за които е издаден.

Когато осигуреното лице работи при един работодател/осигурител по повече от едно правоотношение/основание за осигуряване се издава само един болничен лист.


https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Kolko-bolnichni-listove-sledva-da-se-izdadat-na-chovek-koito-raboti-na-dve-mesta-2513651
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.