Сериозна криза за шофьори в градския транспорт във Варна | ||||||
| ||||||
Филип Денари е шофьор на автобус от близо 40 години. Казва пред БНТ, че отговорността и напрежението в работата са големи, а заплащането - ниско. "При положение, че взимам 330 лева прослужено време и като ги махна тях остават под 1000 лева. Който дойде без стаж - под 800 лева ще бъде." За да спазват точно разписанието, шофьорите често не слизат от автобуса през целия ден и поемат допълнителни смени. Според Филип Денари, младите шофьори ще проявят интерес към професията само, ако заплатата бъде вдигната двойно. Директорът на "Градски транспорт" е категоричен, че първата стъпка към по-високи заплатите е поскъпването на автобусния билет. В момента себестойността на цената на билета е далеч по-висока от 1 лев. Според него около 1.50 трябва да бъде. От общинската фирма обмислят приличането на повече жени в бранша и на шофьори от други населени места срещу безплатна квартира. Само през миналата година загубите и задълженията на дружеството надхвърлят 7 милиона лева. |