Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
10 000 българи се консултираха на горещия COVID телефон в последните 14 месеца
Автор: Екип Varna24.bg 16:11 / 09.07.2021Коментари (0)1729
©
10 588 българи потърсиха безплатна медицинска помощ и консултации на горещата телефонна линия на Националната пациентска организация, създадена в рамките на COVID Алианс – инициатива на Националната пациентска организация, която обедини здравни експерти, индустрия и пациентски общности и граждански организации в търсенето на адекватен отговор на предизвикателствата пред пациентите в условията на ограниченията от COVID-19.

Данните за дейността показват, че за 14 месеца (17 април 2020 г. – 31 юни 2021 г.), в които линията оперира, най-много консултации са извършени от лекарите, ангажирани с лечението на COVID (3079), както и по въпросите за ваксините и ваксинопрофилактиката срещу вируса (3516 консултации).

Информация и консултации на телефона относно заболяването предоставяха медици, ангажирани с грижата за пациенти на първа линия, а на въпроси относно ваксините отговаряха имунолози и епидемиолози. 1246 са обажданията на линията, обслужвани от ендокринолозите от Клиниката по диабетология в Специализираната болница по ендокринология "Акад. Иван Пенчев“.

1386 българи са потърсили кардиологична телефонна помощ от лекарите от Клиниката по кардиология в ИСУЛ, а близо 600 са обсъждали емоционалните проблеми с психолозите на линията. 589 пациенти са се обърнали към консултантите по онкологични въпроси. 109 жени са се консултирали относно рака на маточната шийка, неговата превенция и лечение.

На горещата телефонна линия консултации предоставиха 29 лекари, 1 пациентски консултант и 2 психолози.

Изводите, които могат да бъдат направени за типа обаждания, постъпили на горещата телефонна линия, са:

Значителна част от обажданията бяха свързани с информация относно симптомите на COVID и контрола на болестта в домашни условия или на хроничните заболявания при наличие на COVID.

Много обаждания не бяха свързани с COVID-19, а се отнасяха до системни проблеми, датиращи преди извънредната епидемиологична ситуация;

Пациентите нямат диалог с лекарите си, търсят информация за заболяването, която не са получили от своя лекар.

Всеки осми пациент имаше нужда от посредничество пред здравните власти – за приемане за лечение, приемане по спешност в болница; намиране и доставка на лекарства от ЕС или в страната, закупуване на лекарства на пациенти без доходи; осигуряване на информация за скъпоструващо лечение и др.

Психологическа помощ се предоставяше основно на самотноживеещи възрастни хора, такива останали без работа, със симптоми на тревожност и депресивни състояния от изолацията; жертви на насилие.

В рамките на COVID Алианса Националната пациентска организация създаде и развива информационния сайт www.covid.npo.bg, където регулярно се публикува актуална и достоверна информация относно разпространението на COVID-19 и необходимите мерки за предпазване от инфекцията.

Безплатният телефоннен номер 0800 10 515 прекрати дейността си от 1 юли 2021 г., като Националната пациентска организация ще го рестартира при усложняване на епидемиологичната обстановка и потвърждаване на необходимостта от телефонно консултиране за пациентите с хронични заболявания.

Националната пациентска организация организира събитие, в рамките на което благодари на лекарите, предоставяли консултация и подкрепа на горещата линия, по време на която екипът на НПО изрази своята благодарност на част от медиците.



Още по темата: общо новини по темата: 14895
28.03.2024 »
28.03.2024 »
26.03.2024 »
24.03.2024 »
23.03.2024 »
22.03.2024 »
предишна страница [ 1/2483 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Матури 2023 г.
Лято 2024
Кабинетът "Денков - Габриел"
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре (413) 14%
Добре, но можеше и по-добре (387) 13%
Не се справи (568) 19%
Пълна трагедия (1595) 54%

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: