Човешкият фактор е основата за всяка една компания, смята Румяна Босева

Автор: Живко Кръстев
Коментари (0)
12:32 / 13.03.2024
1061
Best Employers Bulgaria е проучване, което за 17-а поредна година анализира гъвкавостта на процесите и политиките на работодателите в България. Това каза в предаването "Човекът на фокус“ на Радио "Фокус“ изпълнителен директор на ARS България Румяна Босева.

"Ние измерваме определени фактори от работната среда, като питаме за това служителите. Най-същественото нещо на това проучване е, че оценката идва от служителите, не от нас. Не ние, като организатор на проучването даваме оценка на компанията, а самите служители казват доколко техният работодател успява да отговори на нуждите им и доколко успява да ги ангажира в процеса на работа,“ обясни тя.

Човешкият фактор е основата за всяка една компания. Това, което отличава добрите работодатели от останалите е това, че най-добрите работодатели фокусират правилно усилията си в такива области които наистина да ангажират хората в процеса на работа. "Това, което ги отличава от останалите компании, е, че са много целенасочени в усилията си и наистина обвързват мисията, визията и целите на компанията с това, което хората допринасят. Т.е. всеки един човек в компанията е наясно какъв е неговия личен примерно за тази компания. Ето това отличава най-добрите работодатели,“ категорична е изпълнителният директор на ARS.

По думите й поради забавянето на всички индустрии в Европа и при нас се наблюдава леко забавяне в BPO и IT сектора, но от друга страна производствата за момента остават стабилни като трендове: "Те вървяха малко по-назад като политики за служителите, особено ако говорим за производство, които са локирани в провинцията, но последната няколко години определено наваксаха и въвеждат изключително иновативни и интересни неща и там,“ разказа тя, като допълни, че голяма част от Европа избра Балканите и Източна Европа като аутсорсинг центрове заради часови разлики, данъчно облагане и регулациите, които са унифицирани в Европейския съюз, и това е тенденция, която се запазва. 

Важен фактор, който излезе на преден план при проучването от 2023 година, това е един фактор, който е отпреди три години – гъвкавост на компанията. "Т.е. служителите очакват компаниите да са все по-гъвкави и по-гъвкави. Един от начините, по който компанията го решават това нещо, е с гъвкави политики, които са заложени от самото й начало.

Друг от основните изводи от тазгодишното проучване е една водеща тенденция от миналата година, която ще продължи за следващите няколко години, отбеляза тя. Това е намаляването на значението на факта "бранд“ за служителите и все по-голямото значение на управление на представянето, което най-вече идват поколенческите различия. "Докато за по-старото поколение това да принадлежиш към определена компания, да допринасяш за развитието на определена компания беше нещо изключително важно, за новото поколение много по-съществени са личните приоритети. И за тези хора основният мотив, който ги кара да ходят на работа, това е да постигат някакви цели и да изпитват удовлетворение от постигнатите цели. Това са поколението Z,“ разясни още Румяна Босева.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Песен на Българското училище "Иван Вазов" в Париж се цели в рекор...
Кондева за частната детска болница: Спрямо мен не е упражняван ни...
Кандидатите от ГЕРБ-СДС в Кочериново: За нас е важно всяко едно н...
Енергийният министър: Няма да има съществено поскъпване на тока
НИМХ с най-актуалната прогноза за следващите дни
Проф. д-р Костадин Ангелов: Сухиндол има неразкрит туристически п...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).