Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Едно напразно разкарване на линейка струва 250 лева
Автор: Екип Varna24.bg 09:18 / 31.08.2017Коментари (5)301
© Varna24.bg
70 на сто от обажданията в Спешната помощ са фалшиви или не са спешни. Това показва справка на столичния център за bTV. Загубите за тези повиквания достигат до 16 милиона лева само за тази година. Информация за санкционирани няма.

Всеки ден диспечерите в Спешна помощ получават десетки обаждания за зъбобол, температура, колики в стомаха или високо кръвно.

Линейките отиват на всички адреси. Имало случаи, в които медицински екипи са ходили на запушена канализация и на котка избягала в съседния двор, спомня си сестра Ангелова.

"Това е например, да ти се обадят посред нощ и да ти кажат: Влязла ми е хлебарка в ухото. И да искат да отиде спешна помощ да му извади хлебарката", коментира старшата сестра Маргарита Ангелова.

На дежурството, на което присъства екип на bTV има 11 дежурни линейки с лекари за цяла София.

Д-р Диляна Николова е от 23 години в столичната спешна помощ. Пътуваме с нея на адреса, подаден като мъж със силна болка в корема. На място се оказа, че ситуацията не е толкова сериозна, но пациентът се нужда от извозване до болница.

Друг адрес в квартал Христо Ботев - сигналът е подаден като жена, която се задушава. След прегледа, диагнозата е различна. "Нищо тревожно просто вдигнала жената по-високо кръвно, взела си е лекарствата и сега кръвното е добре", посочва д-р Диляна Николова, лекар в ЦСМП-София.

След близо час на този адрес, тръгваме към другия края на столицата - квартал "Факултета". Мъж им болки в гърдите. Той ни посреща на крака на автобусна спирка. Медиците го разпознават като стар техен познайник, който вика линейка по няколко пъти в седмицата. Има страхова невроза.

При вида на камерата ни, мъжът започва да бяга. Д-р Николова посочи, че оплакванията му всеки път са едни и същи - задух, трепери, бодежи в сърдечната област.

Медиците наричат тези пациенти "абонати" на спешната помощ. По думите на сестра Ангелова се обаждат хора, за да им се направи визитация, а състоянието им не изисква линейка на Спешна помощ.

Подобни адреси има и на нощните смени. С реанимационния екип на д-р Михаил Атанасов отиваме на сигнал за психично болен мъж. На място ни посрещат и две патрулки на полицията. Мъжът се нуждае само от извозване до психодиспансер.

Сестра Благовеста Ангелова е категорична, че несериозните случай губят ценен ресурс.

Час по-късно реанимационния екип е пратен на жена с температура и повръщане. Роднините обясняват по телефона, че състоянието й е много тежко. Случаят е квалифициран като приоритетен.

Жената се оказва с настинка - изпила половин литър студен таратор.

Дежурството на д-р Атанасов приключва с 9 адреса, от които само два спешни. За двете смени, на които присъствахме са приети близо 300 повиквания, от които 220 не бяха спешни.

Едно напразно разкарване на линейка струва 250 лева.

Или за дежурствата са изразходени близо 57 хиляди лева ненужно. От началото на годината до сега сметката набъбва на близо 16 милиона лева - пари на данъкоплатците.

"Дори има такива, които викат линейка само за да им занесем необходимите лекарства, защото аптеката е на 200 метра и не е необходимо да излизат вечер", добави д-р Делян Георгиев, началник смяна в ЦСМП-София.

Законът предивижда санкции от 300 до 2000 лв. за подалите фалшив сигнал или такъв, който не е спешен.

"В този момент някъде другаде в София, може някой да е с инфаркт и наистина да му трябва спешна помощ", категорична е Маргарита Ангелова.

По света санкциите за фалшиви сигнали могат да стигнат до 10 000 долара.

От здравното министерство и от МВР не отговориха на въпроса, дали има санкционирани за фалшиви сигнали към спешната помощ. От столичния център заявиха, че и двете институции не са им искали справка за такива сигнали.









Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Всеки да си плаща за глупостите. само така няама да има напразни разкарвания на линейки.
zashto plashtame zdravni osigurovki kato ne ni obrashtat nikakvo vnimanie vav bolnicite i predi malko se naloji da otida na chastna klinika da platq 150 leva i da me obslujat kachestveno kakto e redno i vav darjavnite bolnici dnes rabrah zashto ponqkoga h
на 31.08.2017 г.
0
 
 
Хайде де аз съм припадал буквално от болка и добре че бях у нас а когато жена ми се обади на спешния номер от бърза помощ и казали че те за такива работи не идвали
0
 
 
"Дежурството на д-р Атанасов приключва с 9 адреса, от които само два спешни. За двете смени, на които присъствахме са приети близо 300 повиквания, от които 220 не бяха спешни" Според мен трябва да има ангажираност на личния лекар по закон да се иска мнение по телефона за състоянието на пациента, и тогава пациента да се обажда на бърза помощ. В крайна сметка , когато не ти е добре , ти не си с медицинско образование да прецениш можеш ли да се справиш със възникналата ситуация. Има и много стари хора, които нямат близки да тях , как да преценят те , че нямат нужда от спешна помощ. Трябва да се вмени на личните лекари, когато пациента има нужда , след консултация с тях по телефона да се иска извикване на бърза помощ. Да им предоставят плащане при такива консултации, защото от личен опит знам, че личните лекари не си дигат обявените телефони за контакти след работно време.
+1
 
 
За каквото и да говорим все става дума за пари. Едни ги е страх други да не крадат, другите казват,че не им дават пари и така всичко се струпва върху нуждаещия се. Ето и един монолог по темата. 1) Как аз или някой по телефона да прецени колко ми е спешен случая ? Отговор - Няма как. Щом е така - почуствам ли се нощно време застрашен - звъня. 2) Премахнаха дежурните кабинети в поликлиниките, които поемаха голям поток от нуждаещите се, особенно през почивните дни и ги пренасочиха към спешната помощ. Автогол. 2а) Ако можеш да не викаш линейка и да отидеш до спешното - там е военно положение. Кой от кой по-спешен, всички изнервени и само хокат и недоволстват - логичен резултат от т.2. Елиминираш няколко обекта и го пренасочваш всички към един, но не компенсираш капацитета и резултата е олеле-малеле. Така, че НЕ да реват колко им струва едно НЕспешно повикване, ами да си преразгледат системата. Да върнат дежурните кабинети в поликлиниката и работата на спешното ще олекне, а съответно и разходите.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
ДЮШ на Черно море, сезон 2017/2018
Автомобилизъм сезон 2016/2017
Свлачище Трифон Зарезан
Ремонт на бул. "Левски" за 75 млн. лв. слага край на проблема с трафик
Самолет падна в Оризари
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справи общината с почистването на снега?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2008 - 2019 Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: