
ЗАРЕЖДАНЕ...
Експерт: Населението продължава да забогатява и иска не само да пие качествено уиски, но и да го колекционира | ||||||
| ||||||
"Качественото уиски, на което ценителите държат и те харесват, е това, което е отлежало. Нужно е дълго време, за да може отлежалите уискита да бъдат произведени и доставени на пазара, стават все по-малко с времето. Намаля производството, защото е трудно толкова големи обеми от уиски да се съхраняват някъде и да се произвеждат. Населението продължава да забогатява и богатите хора не само искат да пият качествено уиски, но искат и да го колекционират", каза борсовият анализатор Димитър Георгиев. Той увери, че има възвращаемост в това, което се инвестира. Има огромно търсене "Има класация, която показва, че възвращаемостта от уиски е много по-висока от всички други класове активи - златото, дори от някои американски акции, които се представиха блестящо през последните 10 години. Причината е във фактора търсене-предлагане. Когато говорим за уиски като инвестиция, не говорим за масовите уискита, които сме свикнали да виждаме в магазините. Говорим за сингъл-малц уискита, много отлежали, много лимитирани серии", допълни Георгиев в ефира на Bulgaria ON AIR. Той отбеляза, че миналата година е било продадено уиски за 1,9 млн. долара. "Уискито, за разлика от виното, не губи от своята стойност за пиене. Едно отлежало уиски може да се изпие 100 години по-късно, докато при виното не е така. То също се колекционира, цената му расте с времето, но не може да се пие вино на 35-40 години. Има както физически, така и онлайн търгове", подчерта анализаторът. Китайците купуват най-много В момента китайците са тези, които инвестират най-много в уиски. "Така както виждаме китайци на опашки в западните луксозни магазини, същото е с уискитата. Продавачите са преди всичко азиатци, като проценти те са на първо място. А като места за провеждане - основно Великобритания, а Шотландия и Ирландия са производители на най-популярните брандове уиски", припомни Георгиев. А уискито всъщност се съхранява изключително лесно. "Разходите са свързани с охраната и застраховката, защото то струва все повече и повече. Необходимо е помещението да бъде хладно и проветриво, да не бъде изложено на пряка слънчева светлина. Ако колекцията е скъпа, е хубаво тя да бъде застрахована. При виното е по-специфично - ъгъл, под който се поставя бутилката, пространството трябва да е по-голямо", добави Димитър Георгиев. В най-редките колекции се знае точната бройка на произведените бутилки, като бутилките са по номера. |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg