Хеликоптерна площадка и свръхмодерна система за сигурност са част от проекта за тунел "Железница"

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
13:47 / 20.02.2023
1366
Специални системи за сигурност са използвани при строежа на тунел "Железница", който е част от АМ "Струма". Внедрена е интелигентна система за управление на трафика, а при инцидент шофьорите ще могат да подават сигнал от аварийни SOS кабини.

"Железница" е най-дългият пътен тунел в страната, а за строителството му вече има издаден Акт 15.

Тунел "Железница" има две отделни тръби за движение в посока, а между тях има 6 връзки, по които да се пренасочват автомобили и пешеходци при възникване на тежък инцидент. Съоръжението е с вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, аудио и радио оповестяване.

"Също така тази централна система, която управлява всички тези 11 системи - скада, така наречена, тя реагира по всички сценарии, които могат да се получат в процеса на експлоатация и тази система я няма в другите тунели. Тя позволява както автоматично проиграване на тези сценарии включване на различни степени на безопасност, така и ръчно такова", обяснява пред БНТ инж. Красимир Найденов от Агенция "Пътна инфраструктура".

Според пътния експерт Диана Русинова може би за първи път е вложено толкова много старание при изграждането на подобен обект, така че в крайна сметка да се покрият всички европейски стандарти.

"Това, което ми направи впечатление - наистина много е мислено - два трафик контролни центъра от двете страни има, системите за реакция са две, два много големи генератора има, ако, не дай си боже, токът спре, за да могат да продължат тунелите вътре да се захранват, така че безопасно при авария хората да бъдат изведени живи и здрави. Аз пожелавам никога да не се налага да видим в пълен мащаб това, което е изградено като системи за сигурност, но в същото време мисля, че можем да бъдем една идея по-спокойни", смята Русинова.

Друга новост е, че видимите метални части в тръбата са от неръждаема стомана, което е оскъпило проекта, но гарантира дълготрайното им използване. Има още дренажни и отводнителни системи, а близо до изхода на тунела, посока Кулата има и хеликоптерна площадка.

За първи път у нас на инфраструктурен обект е изградено подобно съоръжение. Целта е да има възможност да се осигури място, където да кацне медицински хеликоптер за бърза реакция при възникване на евентуален тежък инцидент в региона.

Засега не е ясно кога тунел "Железница" ще може да се използва, тъй като все още не са разчистени свлачищата, които са и от двете му страни по трасето на АМ "Струма". Прогнозите са поне едната тръба да се пусне в експлоатация през лятото.

Виж коментарите (0)

Още по темата (41):
20.02.2024 Председателят на НС, премиерът и двама министри откриха най-дългия тунел "Железница" на автомагистрала "Струма"
20.02.2024 Премиерът разкри какво е бъдещето на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле
20.02.2024 Борисов с големи новини за АМ "Струма"
20.02.2024 Грома Холд изпълни уникално укрепващо тунелно съоръжение на АМ "Струма" при Железница
30.05.2023 Шишков: До два месеца ще стане ясно откъде ще премине трасето на АМ "Струма" през Кресненското дефиле
19.05.2023 ВАС остави без разглеждане искане за спиране на строителството на пътен възел от АМ "Струма"
Още новини от Национални новини:
Какво ще е работното време по празниците за "Кауфланд", "Лидл", "...
Как работодател заплаши с уволнение свой служител, само защото е ...
По празниците на АМ "Хемус": До 3 май ще е двупосочно движението ...
Варненци: Остават ви точно два дни, за да не влезете в "черния сп...
Георг Георгиев: Родствените връзки на ПП и техните семейни реализ...
Гарантират ти 3 000 лева заплата – няма кандидати


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).