Хората трупат сметки от телефона за въпроси, свързани с COVID. Омбудсманът поиска той да стане безплатен

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (1)
08:42 / 21.12.2021
1343
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до здравния министър проф. Асена Сербезова, в която настоява телефонът, на който гражданите могат да получават информация, свързана с COVID-19, да стане безплатен или да бъдат осигурени достатъчно телефонни линии, с обичайното таксуване за услугата. Това съобщиха от пресцентъра на обществения защитник.

Повод за препоръката са ежедневно постъпващите в институцията сигнали от граждани, в които изразяват възмущение, че на обявения от Столичната РЗИ телефонен номер 070050014 за въпроси, свързани с COVID-19, им се начисляват такси, без реално проведен разговор.

"Като омбудсман съм силно обезпокоена и намирам за основателно недоволството на гражданите, че за обаждане на посочения телефон, заплащат за услугата по тарифа, съгласно условията на съответния мобилен оператор, като сумата често е значителна. Известно е също, че обажданията към номер 0700 не са включени в пакетите безплатни минути към повечето абонаментни планове", пише проф. Ковачева.

Тя посочва жалба на жена, която прилага разпечатка, от която е видно, че за общо 16 нейни обаждания към сметката й са начислени 8 лв., и то само за изслушани указания на оператора, но не и за проведен разговор със служител на СРЗИ. Жената е недоволна, защото е таксувана, без да е получила реално услуга.

"Смятам, че в условия на пандемия и при засиления интерес на граждани по въпроси, свързани с COVID-19, е недопустимо информирането им да става за сметка на допълнителни, често значителни разходи за телефонната услуга", подчертава омбудсманът.

В тази връзка Диана Ковачева настоява да бъде обсъдена възможността гражданите да могат да задават своите въпроси за COVID на безплатен за тях телефон, а при невъзможност - да им бъдат осигурени достатъчен брой телефонни линии с обичайното таксуване на услугата.

"Практика в тази област има Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), чийто национален телефонен номер с код 0800 за обслужване на гражданите е безплатен. Вярвам, споделяте мнението ми, че в условията на извънредна епидемична обстановка, контактът с институциите по актуални за гражданите въпроси, имащи пряко отношение към техните живот и здраве, не следва да ги натоварва допълнително с разходи", категорична е проф. Ковачева, цитирана в съобщението.

Виж коментарите (1)

Още по темата (14907):
22.04.2024 Без починали от коронавирус за последното денонощие
09.04.2024 Лекар: Една майка да откаже имунизация – това значи 4000 деца с възможност да се разболеят от коклюш
09.04.2024 Доц. Атанас Мангъров: Тези ваксини трябва да бъдат правени безусловно
08.04.2024 Проф. Ива Христова: Заболеваемостта от коклюш се повишава стремително
08.04.2024 Оправдаха Костадин Костадинов за заблуждаващо твърдение през пандемията
08.04.2024 Д-р Бацелова за коклюша: Това заболяване може да продължи седмици наред и крие рискове
Още новини от Национални новини:
Нинова: Това е пародия! Главчев започна като началника си Борисов...
Стана ясно кой повежда листата на ГЕРБ във Варна
Сняг заваля и на Витоша
Росен Желязков повежда листата на ГЕРБ за евроизборите
Лекар каза как да разпознаем спешните състояния и кога трябва да ...
Пети блок на АЕЦ "Козлодуй" спира за ремонт, презарежда с америка...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).