Христо Радичев: Бъдещето на електронната търговия е в персонализирането и оптимизацията на електронния магазин

Автор: Рени Томович
Коментари (0)
20:41 / 05.04.2023
830
Форумът Balkan eCommerce Summit се организира за първи път в България и на регионално ниво. В него се включиха участници от всички балкански държави, от Европа и Азия, което бе забележителен успех. Това каза Христо Радичев – управител за България на специализираната агенция за директен и дигитален маркетинг на "Медияпост Хит Мейл“, в предаването "Човекът на фокус“ на "Фокус“. Форумът е организиран от eCommerce Academy и се провежда на 4 и 5 април в София. 

Според него средата за развитие на електронната търговия се е подобрила значително през последните години заради регулациите в сектора. "Особено за компании от Европейския съюз никога не е било по-лесно да продават на чужди пазари, включително и на техния собствен“, заяви Радичев.

Той отбеляза, че големите онлайн магазини обикновено са носители на повечето иновации в електронната търговия. "Разбира се, има и немалко малки електронни магазини, които въпреки че са малки, много добре знаят какво правят и как да развият бизнеса си. Българският онлайн предприемач е не по-малко подготвен от своите колеги от другите балкански или европейски държави. Вървим в правилната посока, защото все повече хора имат достъп до електронните канали, все повече хора могат да правят бизнес онлайн и когато го правят отговорно и с ясна стратегия, нещата се получават“, коментира Радичев. 

Българският пазар, особено дигиталният, е много малък и затова онлайн търговците трудно могат да се съревновават с онлайн пазарите в Румъния и Гърция, които са далеч по-големи, отбеляза Радичев. "Затова естествената стъпка на този, който развие достатъчно добре своя електронен магазин, е да отиде някъде в чужбина. За българските онлайн магазини това са най-вече пазарите на север – Румъния, Унгария и на запад, където са големите пазари“, обясни експертът. 

Според него бъдещето на електронната търговия е в персонализирането и оптимизацията на електронния магазин. "Все повече ще се оптимизира доставката до клиента – било то като разположите продуктите по-близо до съответните клиенти или като им дадете повече възможности да достигнат до тези продукти. То е свързано и с автоматизиране на много процеси така, че с по-малко инвестиран човешки капитал да свършите повече работа. Маркетинг автоматизацията е един от ключовите инструменти при развитието на всеки един бизнес, включително и в електронната търговия“, поясни Радичев.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
НИМХ публикува официалната прогноза за празниците
Белла Дамянова, НМД: С последователност и приемственост държавата...
Делян Добрев разкри какво се е случвало на срещите между него, Ас...
Делян Добрев: Не знам какво значи "фишек на ДАНС" - хората твърдя...
Ексклузивно: Парламентът вкарва извънредна точка в програмата си ...
Бебе на три месеца се зарази с коклюш в Търновско


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).