Илин Димитров: България трябва да влезе в телефоните на европейците

Автор: Йоланда Пелова
Коментари (0)
19:12 / 11.10.2024
1611
Очаква се отново да има много силен зимен туристически сезон. Продуктът ни има добро качество и е на добра цена, а увеличението на заетостта на хотелите се предпоставя от качественото предлагане на различни ресурси, които планината и ски-курортите ни предоставят. Това каза в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“ Илин Димитров – секретар на президента Румен Радев по туризъм, образование и култура.

Наблюдава се ясен дисбаланс по направление летен и зимен туристически сезон, като летният сезон изостава и все още не могат да се достигнат нивата на 2019 година, докато за зимния сезон има увеличение с 25% спрямо 2019 година. По думите му по-доброто развитие на зимния сезон се дължи на това, че българският пазар успява да покрие предлагането и полетната програма не е толкова натоварена, на голямо развитие в балнео и спа сектора, както и това, че ценообразуването е по-скъпо, но на базата на това се очаква и по-качествен продукт. "За да засилим летния сезон ни трябва много по-наситена чартърна програма и нискобюджетни авиолинии.“

По думите му ДДС ставката от 9% за общата туристическа услуга, за спортните съоръжения, за ресторантите и за туроператорите за входящ туризъм трябва да остане постоянна мярка. "Ние продаваме една година напред и цените за 2025 година са образувани на база тези 9%. Ако пак променим нещата в 12 без 5, ще бъде много лош сигнал отново към всички туроператори, към всички партньори и към всички клиенти,“  обясни той.

Според Илин Димитров улесненията в туризма винаги дават добри резултати, като има 4 направления, които трябва да бъдат оптимизирани: по направление достъпност до страната ни, издаване на визи и свързаните с това процедури; второто направление това е свързаността – оптимално работещи КПП-та, пътища и инфраструктура, върху което според него трябва да се акцентира; третото направление е качеството на продукта и четвъртото направление, което е свързано е с качеството, това са кадрите, които не достигат.

Рекламата е от съществена важност за развитието на туризма и Министерство на туризма прави чудеса от храброст с малкото средства, с които разполага държавата за рекламирането на България като туристическа дестинация. "Рекламирането директно в платформите на големите социални медии е добра стъпка в добра посока, тъй като ние трябва да влезем в телефоните на европейците и просто да се утвърдим като бранд,“ каза той и добави, че когато рекламираме нещо, то не трябва да е самоцелно, а трябва да има ясен фокус какво правим и как го правим.

Виж коментарите (0)

Още по темата (905):
10.04.2025 "Череши, праскови и кайсии тази година няма да има!"
10.04.2025 Снегорини чистят пътя за Шипка!
10.04.2025 Снежна буря във Варна! На 10 април...
10.04.2025 Вижте какво се случва в Добричко по средата на април! Пълна аномалия!
10.04.2025 Паднали дървета, сняг и ураганен вятър в Разградско
10.04.2025 Сняг и гръмотевици на едно място в България!
Още новини от Национални новини:
Министерството на туризма поема управлението на плаж "Болата"
Радев за 1 май: Трудът не бива да е сведен до средство за оцелява...
Предлагат валутният курс на лева да бъде фиксиран към долара вмес...
Близо 900 лв. за репатрак след катастрофа на АМ "Тракия", от КЗП ...
149 години от Априлското въстание
Слънце до обяд, но дъжд с гръмотевици - следобед


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).