
ЗАРЕЖДАНЕ...
Има ли потънали кораби в Дунав? Модерна технология помага за поддържането и проучването на реката | ||||||
| ||||||
Лазерна радарна система и ехолот засичат новите обекти или измененията на речното дъно до сантиметър. Това е важно, защото водната магистрала трябва да е безопасна и сигурна за пътническите и товарни кораби. На екраните на капитанския мостик се вижда не само дълбочината на водния път, но и релефът на речното дъно. "Ако има потънал съд или някаква друга подводна опасност, тя се визуализира в реално време", обяснява пред NOVA хидрографът Пламен Стефанов. Когато графиката е оцветена в зелено или синьо, дълбочината е добра за корабите. Червеният цвят обаче предупреждава за плитчини. В такава ситуация се реагира по два начина: многолъчева система прави проучвателни измервания, след това данните се обработват и се правят навигационни карти, в които се обозначават най-дълбоките места, откъдето корабите може спокойно да преминат. Освен наличието на потънали кораби и лодки, дъното на реката крие и други опасности, за които капитаните трябва да знаят - подводните скали. Въпреки че не е водна линейка, ако има сигнал за опасна плитчина и препятствие, екипажът на "Дунав 1" реагира бързо. Любопитен факт е, че при много ниско ниво на Дунав, не само в българския участък, могат да се видят останките на кораби. Например над входа на румънския град Гюргево има три потънали плавателни съда. Историята на всеки от тях е неизвестна. |
Ако днес имаше местни избори във Варна? | ||
Аз съм гласувал/а за кмета и отново бих го подкрепил/а (101) | 29% | ![]() |
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета, но бих го подкрепил/а (27) | 8% | ![]() |
Аз съм гласувал/а за кмета, но вече не бих го подкрепил/а (43) | 12% | ![]() |
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета и отново не бих го подкрепил/а (183) | 52% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg