Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: 13-годишното дете, получавало нецензурни съобщения, само е стартирало чата
Автор: Пламена Николова 09:02 / 03.06.2021Коментари (1)1203
©
Илюстрация
Комисията за защита на потребителите не видя нелоялна търговска практика в случая със 127 SMS-a с нецензурно съдържание, изпратени до 13-годишно момче от мобилен оператор.

За случая съобщи преди дни Националната асоцация за защита на потребителите, към която се е обърнал бащата на детето, след като му се е наложило да изчака този отговор от КЗП цели четири месеца (от 16.12.2020г. до 08.04.2021г.).

Припомняме, че само за час и пет минути въпросните съобщения са натрупали сума от 256 лв. и едва след това телефонът е бил блокиран, въпреки че при подписването на договора изрично е отбелязан кредитен лимит от 100 лв.

Според Комисията за защита на потребителите детето само е стартирало чат сесия, след което е било информирано за цената на всяко изпратено съобщение, както и за възможността да спре сесията. Любопитно е как едно дете успява да изпрати по два SMS-a с текстово съдържание на минута?!

В отговора си до родителя КЗП посочва: "С изпратеното съобщение "…cenata na vsqko izprateno syobshtenie e 2.4lv s DDS.“ по недвусмислен начин потребителят е бил информиран, че ще дължи сума за всяко изпратено от него съобщение. Била е предоставена и информация за спиране на сесията чрез съобщение "Vsichki SMS-i koito poluchavate sa 100% bezplatni. Vseki SMS, koito izprashtate e 2.40 s DDS. Za STOP izpratete: STOP na 144344.Tozi sms e bezplaten“. От там твърдят още, че последното съобщение е изпращано многократно до номера на абоната в рамките на кореспонденцията, но никъде не доказват това, както отбелязва пред НАЗП и бащата на момчето.

24 часа системата не засича надвишаването на трафика, но засича роуминга преди настъпването на условията за неговото използване.

Контролният орган не счита за нелоялна практика и неизпълнената от телекомуникационната компания уговорка с клиента за лимит от 100лв., като директно се позовава на полученото от нея становище. В него се казва, че "не е налична техническа възможност за отчитане на потреблението, когато същото е с голяма продължителност и с малка времева разлика, както е в конкретния случай. Информацията за текущата сметка се актуализира на определени интервали от време, които могат да бъдат с продължителност до 24 часа“. Само на тази база КЗП прави извода, че "дружеството не е разполагало с информация за надвишаване на кредитния лимит в периода на провежданата кореспонденция между номера на абоната и кратък номер 144344“.

Логично е човек да се запита как едно телекомуникационно дружество, което може да те включи в роуминг още преди да си преминал границата на държавата и което предлага услуги в 5G мобилна мрежа не е в състояние да отчита почти в реално време текущото потребление.

"Щом за 1 ч. и 6 мин. не може да сработи системата, значи не върши работа или се прави нарочно. Не са изпратени и СМС за 75% и 90% достигане на лимита“, посочва още пред НАЗП възмутеният родител. Той подчертава също така, че "никъде не се обсъжда и коментира нарушението на телекома, че не съм предоставил съгласие за ползване на телефона за целенасочени маркетингови реклами и подобно“.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 03.06.2021 г.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Политическо противоборство в САЩ
Парламентарни избори 2024
Лято 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Великден 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре (417) 14%
Добре, но можеше и по-добре (392) 13%
Не се справи (573) 19%
Пълна трагедия (1608) 54%

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: