
ЗАРЕЖДАНЕ...
КЗП: Маркетплейс платформите крият специфични рискове | ||||||
| ||||||
"Когато искат да упражнят правото си на отказ, потребителите много често се обръщат към този, който предоставя място на различни търговци да предлагат своите стоки, а не към конкретния търговец, от когото са пазарували“, обясни той. По този начин те рискуват да изтече този 14-дневен срок и да пропуснат възможността да върнат това, което са си поръчали и по една или друга причина не желаят да задържат. "Информацията за това кой е търговецът е налична в тези платформи“, добави Трендафилов. Тя е потвърдена и върху документа, който се издава при покупката – товарителница, фактура и пр. Понякога заради пропуск на клиентите да проверят предварително от кого реално пазаруват, впоследствие се стига до там, че при упражняване правото на отказ се обръщат към платформата, а не към търговеца, от когото са закупили стоката. Тогава може да се получи забавяне при връщането на парите, а потребителят често дори не разбира откъде произтича проблемът. Жалби с подобен характер постъпват и в КЗП, като през януари техният брой бележи ръст и поради повечето сделки покрай празниците през месец декември и затруднението на търговците да обработят своевременно кореспонденцията. |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg