КЗП: Внимателно избирайте покупките при пазаруването за Новогодишните празници!

Автор: Пламена Николова
Коментари (0)
10:52 / 31.12.2019
1842
По-големият поток от клиенти в магазините през този период може да стане причина за разместване на стоките и объркване за характеристиките и цените им или до нарушаване целостта на опаковките, което да доведе до влошаване качествата на продукта. Затова трябва да бъдем внимателни, когато четем информацията и избираме своите покупки. Това каза по телевизия "Европа“ Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите. 

Добре е да премислим и офертите за малотрайни продукти, които са били приготвени в магазините или доставени в по-големи количества за Коледните дни и сега се предлагат на промоция, тъй като са със скоро изтичащ срок на годност. Важно е при вземането на решение за покупка да не се подвеждаме по намалената цена, а да преценим дали ще можем да ги употребим, докато още са годни за консумация, като имаме предвид и останалата храна у дома от посрещането на празниците. 

Трябва да се внимава и при покупките от електронни магазини, особено в случаите, в които държим стоките да пристигнат при нас до определена дата. "Немалко онлайн магазини в това време от годината, когато срещат проблеми с доставките в обичайните за тях срокове, предупреждават на сайта си, че е възможно пратките да пристигнат със закъснение“, отбеляза Арабаджиев. Затова той предупреди преди покупка потребителите да проверяват дали има подобни послания, за да са информирани и да преценят дали удължените срокове за доставка ги устройват.    

В студиото на "Европа сутрин“ Константин Арабаджиев посочи още, че най-честите оплаквания от отминалите Коледни празници са за дефектни стоки и отказ да бъде приета рекламацията за тях, както и за забавени доставки на онлайн покупки. "Нашите екипи се опитват максимално бързо да реагират на сигналите, които получаваме. На горещия телефон на потребителя 0700 111 22 даваме и консултации“, каза Арабаджиев. "Имаме и телефон за търговците - *2211. Според статистиката, с която разполагаме, 70-80% от търговците добросъвестно изпълняват своите ангажименти, но не всички познават в детайли потребителското законодателство. Целта е с тази гореща линия и с обученията, които осъществяваме в цялата страна, да се повиши информираността им за техните задължения по съществуващата нормативна уредба, което пък да доведе до намаляване броя на жалбите на потребителите“, добави той. 

На финала на разговора Арабаджиев припомни, че при проблеми със самолетни полети пасажерите могат да се обръщат към Европейския потребителски център, който работи към КЗП и е част от мрежа бюра в ЕС. Той съдейства и при настанявания и покупки с трансграничен характер.


Виж коментарите (0)

Още по темата (110):
10.12.2020 Чудото на Коледа дойде във Варненския апелативен съд
07.12.2020 2 408 елхи има възможност да предостави на физически и юридически лица СИДП
07.12.2020 Коледен базар във Варна подпомага семействата на деца с увреждания
07.12.2020 Коледната елха грейна във Варна! Кметът: Желая здраве и вяра!
04.12.2020 Раздават 300 коледни пакета на социално слаби граждани
04.12.2020 Коледната елха във Варна грейва на Никулден, радваме й се дистанционно
Още новини от Национални новини:
Масови проверки на КЗП за ПОС терминали!
Изтече краен срок, свързан с ТЕЛК комисиите
Свалянето на Росен Желязков от новата сглобка ПП-ДБ, БСП, "Възраж...
МЕ: България и Турция ще продължат да си сътрудничат за гарантира...
Нов дълг се очаква да бъде набран в средата на май, ето каква е с...
За първи път в Източна Европа и на кирилица: Когато в Пловдив зап...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).