КЗП обвини Йеттел в непрофесионализъм и предоставяне на подвеждаща информация

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (1)
09:46 / 21.03.2025
1431
Непрофесионални действия на служители на "Йеттел България“ ЕАД опровергават намеренията на компанията да се ангажира сериозно с разрешаването на проблемите на нейните абонати. За пореден път се наблюдават нелоялни търговски практики от страна на "Йеттел България“ ЕАД, свързани с възпрепятстване на законни права, каквото несъмнено е правото да се прекрати договора по указания в него ред. Още по-лошо е, че тези практики се прилагат отново по отношение на уязвими групи потребители, което освен незаконосъобразно е и неморално, съобщават от КЗП.

В конкретния случай, на базата на резултати от извършена проверка Комисията за защита на потребителите е установила, че "Йеттел България“ ЕАД е предоставило невярна и подвеждаща информация на опечалените наследници на починал абонат за размера на дължимите по договора суми. При посещението си в търговския обект на оператора с цел да прекратят договора по указания в него ред, наследниците поискали информация за размера на задълженията, като вместо за реалната стойност, служителите на оператора ги информирали, че задълженията по договора са на стойност 312.43 лв.

Потребителите заплатили въпросната сума, въпреки липсата на информация за нейният произход, след което се обръщат към КЗП за съдействие. В крайна сметка, в хода на извършената от КЗП проверка е установено, че реалното задължение по договора е било с 252.36 лв. по-ниско от посочения от оператора първоначален размер. Т.е., оказало се, че операторът е изискал  неправомерно заплатената от потребителите сумата в размер на 312.43 лв., както и че, операторът дължи да възстанови обратно на потребителите сумата от 252.36 лв.

Най-странното в случая е, че освен всичко друго, от страна на оператора била начислена и неустойка за предсрочно прекратяване на договора, сякаш абонатът е виновен, че е починал и няма да има възможност да изпълни договора. Събитията са се развили през м. февруари тази година, което по никакъв начин не кореспондира с публично заявените от "Йеттел България“ ЕАД намерения за ангажираност  към разрешаването на потребителските проблеми, каквито нееднократно бяха декларирани от негови представители от началото на 2025 г., включително и чрез публикации в медиите.

Виж коментарите (1)

Още по темата (109):
20.03.2025 ВАС отмени като неправилно определение на АССГ, увеличението на цените на "Йеттел България"
14.03.2025 Шефката на КЗП Мария Филипова: Това касае всички българи, които са заинтересовани от развитието на казуса с "Виваком" и промяната в договорите
28.02.2025 ВАС потвърди забраната на КЗП "Виваком България" ЕАД да индексира цените на месечните такси
23.02.2025 Организации искат затвор за управителите на телекомите, които нарушават потребителските права
27.01.2025 Шефката на КЗП Мария Филипова: Твърденията, че отнемането на лицензите на операторите ще остави потребителите без мобилни услуги не отговарят на истината
23.01.2025 Шефката на КЗП се усъмни в опити за оказване на натиск върху работата на комисията
Още новини от Национални новини:
Левон Хампарцумян: Преди "мизерните пенсии" какво сте направили?
Ще премахнат ли хартиения талон на колите?
БЛС: Общественият отзвук от инцидента с 6-годишния Ангел да не пр...
Евродепутат: България липсваше на европейската и световната полит...
Д-р Велина Владимирова: Обществото ни е болно, а децата ни – мърт...
Депутат предупреди: Предстои сериозна финансова криза!


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).