КЗП с важна информация за доставката на непоискани услуги от мобилните оператори и тарифите

Автор: Вилислава Ветренска
Коментари (21)
09:57 / 04.01.2025
5576
Въпросът с промяната на цените и правата, с които потребителите разполагат, се урежда от Закона за електронните съобщения. Когато промяната на цените се извършва по реда на ЗЕС, както е в случая с Йеттел, потребителите разполагат с право, каквото законът им отрежда, а то е: право да прекратят договора и да изберат услугите на друг оператор. Онези от тях, които не желаят да упражнят това свое право, имат възможността да продължат да ползват услугите на оператора при новата цена. Това се казва в официална позиция на КЗП, изпратена до медиите. 

Месечната абонаментна такса включва определено потребление мобилни услуги. Предоставянето на допълнително потребление срещу увеличение на цената на месечната такса, когато не се извършва по заявка на потребителя, КЗП ще счита за нарушение на разпоредбата на чл.62 от ЗЗП.

Съгласно ЗЗП потребителите не са длъжни да заплащат за услуги, които не са заявили.

Потребителските права по чл.62 от ЗЗП се материализират със съгласието на оператора или без негово съгласие – по съдебен ред.  

Ако потребителите  решат да се позоват на правото си да не заплащат увеличението на цената и операторът не склони да зачете това тяхно право,  КЗП ще го отстоява правото им по съдебен ред.

Потребителите следва да са наясно, че съществува риск докато траят съдебните производства, операторът да им прекъсне услугите или да пристъпи към прекратяване на  договорите, което според КЗП  ще представлява нелоялна търговска практика.

Когато операторът не зачита потребителските права, няма друг вариант да бъде принуден да се съобразява с тях освен по съдебен ред. Т.е. важно е хората да са наясно, че КЗП ще предприеме мерки в тяхна защита, но крайният резултат от мерките ще зависи от окончателните решенията на компетентните съдилища.  

Потребителите могат да ни сезират за нарушения на техните права по чл. 62 ЗЗП, като за целта ще бъде необходимо да ни предоставят доказателствата, на които основават претенциите си.

В случая с Йеттел, това ще са копия от месечните им сметки преди и след увеличението на месечната им такса, както и копие от сключения с оператора договор.

Виж коментарите (21)

Още по темата (109):
21.03.2025 КЗП обвини Йеттел в непрофесионализъм и предоставяне на подвеждаща
информация
20.03.2025 ВАС отмени като неправилно определение на АССГ, увеличението на цените на "Йеттел България"
14.03.2025 Шефката на КЗП Мария Филипова: Това касае всички българи, които са заинтересовани от развитието на казуса с "Виваком" и промяната в договорите
28.02.2025 ВАС потвърди забраната на КЗП "Виваком България" ЕАД да индексира цените на месечните такси
23.02.2025 Организации искат затвор за управителите на телекомите, които нарушават потребителските права
27.01.2025 Шефката на КЗП Мария Филипова: Твърденията, че отнемането на лицензите на операторите ще остави потребителите без мобилни услуги не отговарят на истината
Още новини от Национални новини:
Даниел Митов поиска оставката на шефа на ОД на МВР Хасково
Предупреждение от Meteo Balkans: След 2 часа очаквайте...
КНСБ: Където има колективен договор, заплатата е с 14% повече
На пазара се появиха първите череши, цената е безумна
Кой колко взима в България?
Варна посрещна патриарх Даниил


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).