Какви са правата ни при закъснял или отменен полет?

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
10:19 / 22.07.2024
1441
След хаоса по летищата и отменените полети, заради срива на информационните системи, какви са правата на пътниците?

Според Соня Спасова от Европейския потребителски център няколко дни след срива все още има закъснели полети, споделя пред NOVA. 

По думите ѝ проблемът може да не бъде счетен за причина за компенсации, ако авиокомпанииите са осигурили всички условия за пътуване. "Може да бъде прието, че сривът е извънредно обстоятелство и така да не се дължат обезщетения", обясни тя.

По принцип обаче, авиокомпаниите са длъжни да се погрижат за пътниците независимо от причината самолетът да не потегли навреме, уточнява Спасoва.

"Пътниците могат да се претендират разходи, ако се пазят касовите бележки. Ако полетът е отменен, може да поискаме връщане на парите за билета и сами да продължим нататък. Средствата се възстановяват за 7 дни. Въпросът е колко бързаме и с колко пари разполагаме. Има и вариант за премаршрутиране. Нека пътниците, които предстои да летят, редовно да проверяват пощата и телефоните си, за да имат своевременна информация за полетите си", заяви директорът на Европейски потребителски център.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Български ученици с нови медали от престижно състезание
Напусна ни легендарен български музикант
НИМХ обяви прогнозата за следващата седмица
Родопчанка надхитри "бързите кредити" и си спести хиляди левове
Патриархът: Люлката на нашата българска цивилизация започва от Пл...
Илияна Йотова за F-16: Не стоим сериозно пред нашите партньори


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).