Калоян Паргов: Държавна подкрепа за градския транспорт в София само срещу реформи

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
23:34 / 18.05.2022
1802
Държавата е права, когато казва, че Столична община ще получава средства единствено и само срещу гарантирани реформи и промени, които могат да докажат ефективността на разходваните средства, а не по начина, по който се харчиха в последните 10 години. За първи път Столична община е поставена наравно с другите общини в страната, след като повече от десетилетие ѝ бяха изпълнявани всички прищевки от правителствата на Борисов. Сега е моментът екипът на кмета Йорданка Фандъкова да прояви управленския си характер. Това каза Калоян Паргов, който е заместник-председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност на СОС и общински съветник от БСП по повод проекта на икономическа рамка на обществения градски транспорт на София за 2022 г., който беше внесен в комисията за първо обсъждане.

Той обясни, че БСП, като отговорна политическа сила в Столичния общински съвет, е подкрепила идеята да се търси разговор с Парламентарната комисия по транспорт, където в диалог да се чуят проблемите и исканията. Но е предупредил, че може да се искат пари само срещу съответните реформи.

По думите му на проведеното заседание на Комисията по транспорт и пътна безопасност основната тема, която е обсъдена, е цената на газа и електричеството, като неизменна част от формирането икономическата рамка и транспортна задача в София.

"Няма да има проблем с горивото. Проблемът ще дойде от това, на каква цена ще се плаща това гориво, от което зависи разходната част. Има неизвестни, които за съжаление засега остават константни – цената на газа, цената на дизела и цената на електричеството, от гледна точка на бъдещи прогнози и планиране“, изтъкна Паргов.

Той каза, че Центърът за градска мобилност, който е отговорен за разплащането на транспортната задача, чиито приходи идват от карти, от превозни документи и от паркирането, предвижда да се увеличат разходите с 50%. И това е на фона на тази дупка от 144 милиона - сума, за която те ще търсят компенсация от правителството, защото Столична община не може да я осигури.

"Спекулациите по отношение на това, че "няма пари за заплати, защото правителството не ни дава пари, за това излезте да протестирате и блокирайте София“ не е решение. Това е политизиране на проблема, вместо да се търси диалог и решение“, счита общинският съветник от БСП.

Калоян Паргов коментира и темата за новата тарифна политика, която предстои да бъде обсъдена и приета от СОС.

"Тикет системата, която беше въведена, е много полезен инструмент, който в реално време ще даде възможност точно за такова реформиране, за каквото и ние пледираме. За да направиш реорганизация на транспорта, да можеш да направиш всички линии добре натоварени, пълноценни и ефективни, трябва да имаш информация“, убеден е заместник-председателят на Комисията по транспорт в СОС.

Социалистът заяви, че БСП има свое предложение за тарифна политика, което се различава от тези на Центъра за градска мобилност, ГЕРБ, Борис Бонев и ДБ.

"Това, което предлагаме от БСП, е за краткосрочните превозни документи - картата за еднократно пътуване да се запази цената от 1.60 лв., както досега. Карта за пътуване в рамките на 60 минути да е на стойност от 2.20 лв.“, съобщи Паргов.

Той обобщи и останалите основни предложения на БСП за абонаментните карти по редовна и преференциална тарифа: За лица с намалена дееспособност преференциални карти от 10 лева на месец и 100 лева на година. За лица с по -малка намалена работоспособност – 20 лева месечната, годишната е 200 лева. А за възрастните граждани над 68 години, съответно месечната да е 10 лева,а годишната – 100 лева. Социалистите предвиждат и карта за младежи до 26 години, включително ученици и студенти – 20 лева на месец и 200 лева на година. А по отношение на всички останали, които искат да имат абонаментни карти, предложението на БСП е за един месец за всички линии да е 50 лева, за една година за всички линии да е 365 лева, а седмична карта да е в размер на 20 лева.

"Основното различие в предложението на БСП, спрямо тези на другите политически групи в СОС, е в цената на еднократното пътуване. Ако цената от 1.60 лв. не бъде запазена, това реално ще доведе до увеличение на разходите за градски транспорт на софиянци“, категоричен е Калоян Паргов.

Виж коментарите (0)

Още по темата (49):
21.05.2025 Бойко Борисов: Кметът да върне парите за увеличение на заплатите в транспорта, ако смята, че са хвърлени от джипката
21.05.2025 Делян Пеевски: Не трябваше да се отпускат 15 млн. лева за транспорта, кметът на София трябваше да ги намери
16.05.2025 ПП-ДБ: Екатерина Йорданова стои зад транспортната стачка в София, Борисов да не се прави, че не я познава
16.05.2025 Борисов за протеста на транспорта в София: Ако е кмет на място, ще събере съвета и ще трансформира бюджета
15.05.2025 Васил Терзиев: Съжалявам, че синдикатите не се вслушаха в моя апел, без това да е цената на комфорта на софиянци
14.05.2025 Какво казва законът за стачките: Възможни са само при колективен трудов спор, а участието е доброволно
Още новини от Национални новини:
Въпрос в мрежата: Тази маркировка от третокласник ли е рисувана?
Производители се оплакаха: Борсите са затрупани с домати от Албан...
АББ: Банките в България предлагат най-ниските лихвени проценти в ...
Медицинските специалисти в готовност на протестни действия заради...
Белобрадова за скандала в ЕП с Никола Минчев: Той няма никакви пр...
Желязков отива на аудиенция при папа Лъв XIV, ще се срещне и с Дж...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).