Таксата за годишен стикер се повишава от 67 лв. на 97 лв., на месечната - от 25 лв. на 30 лв., а на дневната - от 10 на 15 лв.
За автобусите, отговарящи на стандарта Евро 1 и 2, годишната винетка се вдига до 1050 лева, а за тежкотоварните камиони над 12 тона, винетките според екологичния стандарт стават съответно 1743 и 1340 лева. Който руши повече, ще плаща повече и постепенно ще се въведе тол такса за тировете и те ще плащат на изминато разстояние, обясни министърът на регионалното развитие. Предстои обществена поръчка за новата система, както и за въвеждане на електронни винетки.
Мотивът е, че са нужни средства за строителство на нови пътища и ремонт на съществуващите, както и фактът, че цената на винетките е замразена от 2008 година, а оттогава минималната заплата се е увеличила над 60%.
Относно сравнението с други държави - цена на винетка, дължина на магистралите и средна работна заплата - Павлова призова да не се сравняваме с Румъния, защото те имали само една магистрала, а на места там пътищата били по-лоши от нашите.
Министърът на регионалното развитие уточни, че именно ниските заплати у нас са били причина години наред да не се увеличава цената на винетката. Щеше да е по-лесно да има годишна актуализация от 5 лв., отколкото рязък скок.
Относно коментарите на шофьорите, че не може да се плаща по-висока цена за тези лоши пътища, Лиляна Павлова обяви, че спорът дали първо трябва да е плащането или ремонтът е като този за кокошката и яйцето.
Тя обеща правителството да се постарае максимално много в ремонта на третокласните пътища, които са в най-лошо състояние, но уточни, че те няма как да бъдат подновени още следващата година. Тя повтори и дори начерта на картата приоритетните отсечки от основните пътища, които ще бъдат изградени следващата година.
Павлова обяви, че държавата има готовност за зимата - 2000 почистващи машини ще бъдат разположени на 2500 опорни пункта. "Бих казала, че имаме готовност, но нека всеки един от нас да е мобилизиран - да има зимни гуми и да караме през зимата със съобразена скорост", призова министърът.

ЗАРЕЖДАНЕ...
Юлия Димитрова
на 18.11.2015 г.
Винаги ще има недоволни за каквото и увеличение да става дума. Щом от 2008 г. не са вдигали цените на винетките, съвсем нормално е сега да ги вдигнат с 30 лв. Ако цената се покачваше по 4-5 лв. всяка година, нямаше да се почувства това рязко увеличение! Все пак хората работят и пътуват извън населеното място в което живеят. Разпределена по месеци сумата е 8,00лв. на месец- колкото струват два дюнера. Иначе си всякак глобен...!
Анонимен
на 12.11.2015 г.
Павлова: Няма да повишаваме цената на винетката Tweet Сподели 17.04.2015 13:53; 24 часа онлайн; 17238; 2; В този мандат сме взели решение да не повишаваме цената на винетката. Това каза Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството, по време инспектиране на критични участъци, предвидени за спешен ремонт при виадукта на 67-ми километър на АМ "Тракия", предаде Фокус. "Все пак имаме ангажимент цената да е социално поносима. Това е причината да се търси баланс и социално приемлива цена", обясни министър Павлова. По думите иМЂ трябва да се търси реализацията на някакви приходи, които да инвестират в поддържането на пътната мрежа. "Ето за това работим, със съдействието на Световна банка, за въвеждането на тол системата, по която всъщност ще заплащат повече, тези които най-много рушат - тежкотоварният трафик. Надявам се 2018 г., а и европейската директива го изисква, след въвеждането на такъв тип заплащане, модела да е по-справедлив и да имаме повече приходи, с които да поддържаме пътищата", допълни министър Павлова.
unnown
на 12.11.2015 г.
Говорите за справедливост. Как може да сравнявате Чехия и Австрия с България. Вижте средната заплата и съпоставете цените тогава. Какво са 170 евро ГОДИШНО на фона на 2300 МЕСЕЧНО . 95лв годишна винетка е почти 1/3 от средната заплата която се взима в България. Дори румънците взимат 100 лв повече а цените им са 50% по ниски от нашите. Засрамете се просто. ЗАЩО ВЗИМАТЕ ПОВЕЧЕ ОТКОЛКОТО ДАВАТЕ ?В България има регистрирани общо около 2 800 000. Като умножим това по 60лв колкото е или колкото беше винетната такса за една година в хазната влизат 168 милиона лева. И това е само от автомобилите. Ами автобусите, Камионите, и другите МПС-та които плащат винетки колко ли още милиони , да не кажа МИЛИАРДИ влизат в хазната Годишно. А останалите данъци( ДДС, Данък електромер, Жилищен данък и т.н.) МИЛИАРДИ. Каде отиват тези парични средства. Защо не използвате част от тях за ремонт на пътищата. Толкова ли е трудно да се заделят 100 -200 милиона и да се оправят дупките.
skapula
на 12.11.2015 г.
Това, че трябва да постъпват повече пари в хазната, за да може да се поддържат по-добри пътища е логично, НО всички знаем, че се злоупотребява с парите ни. Според пуснатите тези дни сравнения колко плащат другите държави и колко ние, става ясно, че през 2007 са хакнали висока база на винетката. След 7 години цената от 67лв е толкова или дори повече от другите посочени държави, където пътната мрежа е по -голяма. Ясно е че тези пари ще се вземат и ще се прелеят в друг сектор, за да запълнят други дупки или да плащат външния ни дълг. г-жа Павлова трябва да се аргументира, какво ще бъде направено на практика с тези близо 540 милиона лева.?Както какво ще направи точно с тези 180 милиона от повишението?
Слави Гулев
на 12.11.2015 г.
Павлова ти си п....та п...ка.....не съм видял лунен пейзаш да се строши....
ЗаПловдив
на 12.11.2015 г.
Павлова ако те видя, такава храчка ще ти ударя, че не е истина. Не те ли е срам бе?! Все сте нагли, но ти си повече от нагла. от 2008г колко пари са влезли от винетки, колко от акциза за горивото, колко от еврофондовете?? 90% от пътищата са ремонтирани с пари от ЕС, а останалите милиарди къде са? В на някой джоба. Къде е Австрия къде сме ние? на 2300 евро заплата 80евро винетка, а при нас 50евро. После защо младите хора емигрирали, еми ще имигрираме заради такива безочливи хора като тебе Павлова, как не се накрадохте бе...
Sceptic
на 12.11.2015 г.
Няма да купя!
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.