НАП пуска две нови електронни услуги

Автор: Иван Сотиров
Коментари (0)
13:36 / 08.04.2020
1725
Националната агенция за приходите ще обменя електронно информация с банки, застрахователи, общини и други ведомства във връзка с извършвани ревизии и проверки на техни клиенти. Това е възможно с внедряването на две нови електронни услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис /КЕП/, с което общият брой на е-услуги на НАП надхвърля 140.

От днес организациите, които не са страни в контролни производства (например банки, застрахователни дружества и много други), но от тях се изисква информация по конкретна ревизия или проверка, ще могат по електронен път да получават и изпращат документи от и към НАП.  Новите услуги: "Връчване на документи на трети лица в рамките на контролни производства“ и "Подаване на документи от трети лица в рамките на контролни производства“ ще спестят значително време и разходи на участниците в данъчните производства, съобщават от приходното ведомство.

За последната година над 1 млн. документа са разменени изцяло онлайн в рамките на 200 000 проверки и ревизии чрез информационната система "Контрол“, съобщават от НАП.

Новите електронни услуги са добавени в портала за е-услуги на НАП: https://inetdec.nra.bg/. Достъп до услугите за получаване на документи и предоставяне на отговори имат представляващия или упълномощени от него лица, след направена регистрация в портала за е-услуги, достъпни чрез квалифициран електронен подпис (КЕП). Това става с подаване на заявление за съответната услуга.

Националната агенция за приходите призовава отново своите клиентите да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни портала за е-услуги. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията.

Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП.

Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни,на цена според тарифите на съответния оператор.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Министерството на туризма поема управлението на плаж "Болата"
Радев за 1 май: Трудът не бива да е сведен до средство за оцелява...
Предлагат валутният курс на лева да бъде фиксиран към долара вмес...
Близо 900 лв. за репатрак след катастрофа на АМ "Тракия", от КЗП ...
149 години от Априлското въстание
Слънце до обяд, но дъжд с гръмотевици - следобед


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).