Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Над 600 000 запитвания е приела НАП от началото на годината
Автор: Пламена Николова 11:33 / 20.09.2021Коментари (0)728
©
Илюстрация
Над 600 000 запитвания са приели експертите от НАП от началото на годината досега по телефон и с имейл чрез Информационния център на Агенцията. Това е с 20% повече, отколкото през миналата година, отбелязват от НАП и отчитат, че повишеният интерес на гражданите и фирмите е свързан с възможността бързо и без необходимост от лично посещение да намерят отговор на въпроса си, само с позвъняване или по електронна поща.

Почти 158 000 са обажданията на телефон: 0700 17 700. Консултации с данъчен експерт, като например как и кога се декларират данъци и осигуровки, какви са начините за плащане, се извършват всеки делничен ден от 9.00 до 17.30 на цената на един разговор, според тарифния план на абоната. Едва 18 секунди е било средното време на изчакване при приемане на разговор, а средното време на самия разговор е 5 мин. 90% от поставените по телефон казуси са получили разрешение още от първото обаждане, отбелязват от Агенцията.

Други 29 000 запитвания са отправени чрез имейл на електронния адрес на НАП за справки infocenter@nra.bg. На 90 на сто от тях е отговорено експресно в еднодневен срок.

От приходната агенция уточняват, че клиентите се интересуват най-често от сроковете и начините за деклариране на данъци, уточняване на здравния си статус и търсят помощ как да ползват електронните услуги на НАП.

На националния телефон 0700 18 700 Агенцията предоставя и автоматизирани справки, които са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Чрез тях може да се получи информация къде и как да се платят данъци и осигуровки, да се извърши справка за здравноосигурителен статус, за настоящо пенсионно осигурително дружество и за регистрация по Закона за ДДС. 

От началото на годината досега от автоматизираните справки на НАП са се възползвали повече от 420 000 клиенти, като болшинството са търсили информация за настоящ пенсионен фонд за ДЗПО.

В условията на действащи противоепидемични мерки в страната, НАП препоръчва на клиентите си да ползват максимално електронните услуги, които предоставя администрацията с персонален идентификационен код или електронен подпис, да търси консултации чрез Информационния център, а посещенията на място в офисите да бъдат само при необходимост.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Кабинетът "Денков - Габриел"
Реформи в БДЖ
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
49-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: