Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Най-големият шеф на "Слънчев бряг" АД обясни защо вече няма "балконинг"
Автор: Екип Varna24.bg 09:23 / 01.09.2021Коментари (2)3534
Пълни алеи, улици и плажове в Слънчев бряг. Така ще запомним това лято. Надявам се новото нормално да вдъхнови за иновации нашия бранш. Това коментира за "Труд" Златко Димитров, изпълнителен директор на "Слънчев бряг" АД. С него разговаряме още за променения профил на туриста, за "балконинга“, за охраната и реда в комплекса.

Златко Димитров е роден през 1966 г. Изпълнителен директор на “Слънчев бряг" АД е от 2011 г. до момента. Преди това е председател на Съвета на директорите на дружеството, което е собственик и поддържа инфраструктурата в зона “Изток" в комплекса. Професионалният му път е свързан с най-големия курортен комплекс в България от 1994 г., когато набира сериозен опит в управлението на предприятия в туристическия сектор. От 2001 г. до 2009 г. заема мениджърска позиция в “Балкан Холидейз Сървисис". В периода 2009 - 2011 г. е заместник-областен управител на Бургас. Завършил е “Счетоводство и контрол" във ВИНС, Варна. Има син и дъщеря.

- Г-н Димитров, Слънчев бряг гъмжи от туристи. Българите ли спасиха сезона?

- Българският турист винаги е бил важна част от Слънчев бряг. Емоционално, това е най-голямото желание на всички работещи в комплекса - да възстановим добрия имидж на Слънчев бряг сред родните туристи. Тази криза ни даде възможност именно за това - да посрещнем повече българи, които в последните години по различни причини не поставяха Слънчев бряг в програмата си за лятна почивка. Защото Слънчев бряг е много променен в последното десетилетие и предлага различни условия и преживявания. Семейни туристи, които традиционно ни избират като дестинация, винаги е имало, но наистина това лято са повече. Не съм сигурен дали обаче можем да говорим за спасяване на сезона. Това ще отчетем през септември заради късния старт. Обратната връзка към нас от представителите на хотелиери и ресторантьори, е че който е отворил, има добра заетост и посещаемост. Наистина в комплекса има много туристи, но въпреки всичко бизнесът изпитва затруднения. Те са най-вече в посока наемане на персонал, заради неизвестните кога и дали отново ще има затваряне. Негативните послания също не помагат. 

- Бяхте ли подготвени за толкова голямо "нашествие“?

- По принцип комплексът може да побере много повече туристи. През активните летни месеци в годините преди COVID пандемията, Слънчев бряг побираше толкова хора, колкото голям областен град в България. Ако трябва да отговоря с тази лексика, не, не очаквахме такова сухопътно "нашествие“. Броят на автомобилите, които влизат в комплекса на ден, често надхвърля 10 000 коли. Всъщност, както неведнъж вече споделих, проблемът основно е в местата за паркиране. Ние сме дестинация, която приоритетно обслужва организирани групи, които пристигат с чартъри и/или автобуси. Но тази година, заради условностите в авиотранспорта, масово туристите пристигат с лични автомобили.

Въпреки трудностите обаче, по моя преценка, се справяме и се стараем да подхождаме индивидуално към всеки казус. И към хотелиерите, които се обръщат към нас за допълнителните места за паркиране, и към посетителите. Всеки турист в Слънчев бряг е добре дошъл. Към нас като дружество и към хотелиерите стои предизвикателството да мислим в перспектива как да обезпечим най-добре идните сезони според променения профил на туриста. В тази посока "Слънчев бряг“ АД и бизнесът в колаборация трябва да обединят усилия в посока изграждане на буферни паркинги, осигуряване на трансфери и всички други възможни методи, чрез които да продължим да бъдем добри домакини за български и чуждестранни туристи.

- Как пандемията промени профила на летовника? В какво са по-предпазливи гостите?

- Със сигурност са по-предпазливи. Със сигурност имат различни критерии за безопасна почивка. За щастие хотелиери и ресторантьори и целият туристически бизнес реагира много адекватно и приложи протокола за безопасност, дистанциране и дезинфекция, което е новата нормалност, към която вече привикнаха и персоналът в хотелите, и туристите. Много обществени пространства са реорганизирани, а стандартите за обслужване, съответстват препоръките на здравните експерти. Именно за това всеки ден, в последните два месеца, най-големият курортен комплекс у нас Слънчев бряг посреща стотици нови туристи. Профилът е променен по-скоро в посока на индивидуални или семейни посещения, а не толкова на организирани групи, както вече казах, което затруднява повече нас в обслужване на инфраструктурата и създаване на организация.

- Може ли да кажем, че семейният туризъм се завръща в курорта и че е сложен край на алкохолния туризъм, за който се говореше допреди няколко лета?

- Семейният туризъм никога не е напускал курорта. Истината е, че повечето хотели в Слънчев бряг предлагат прекрасни условия за плаж, забавления и добра храна в т. нар. ол инклузив хотели за семейства с деца, но просто добрите примери не намират толкова голямо покритие в публичното пространство. Разбира се, не отричам, че в определени зони на комплекса съществуват места за забавление, което включително се пренася в обществените пространства. Неведнъж сме говорили за това. Но, Слънчев бряг е многолик курорт и не сме далеч от баланса.

- Не се е чуло за прословутия "балконинг“ тази година?

- За щастие, отдавна не сме чували за това и се надявам да остане в миналото. Липсваха регулации и саморегулации. Преди години, когато регистрирахме подобни случаи, си спомням, че предложих да бъдат въведени глоби. Първите няколко случаи станаха популярни бързо, но за щастие бизнесът реагира и тази практика е прекратена. 

- На какво ниво са охраната на комплекса и редът в него?

- През последните 5 години основният приоритет и инвестиции от страна на "Слънчев бряг“ АД са в системи за ефективно видеонаблюдение и охрана на комплекса по време на активния туристически сезон. Над 300 камери покриват 80% от територията на най-големия комплекс у нас и улесняват работата на полицията при разследване и разкриване на нередности. За пример ще ви дам 2019 г., която беше рекордна за българския туризъм по посещаемост от страна на чуждестранни туристи и реализирани нощувки, когато по информация на органите на реда, в Слънчев бряг са регистрирани едва 10 грабежа, които са били разкрити благодарение и на ефективната система за видеонаблюдение и охрана. Знаете, че традиционно, всяка година, има командировани допълнително полицаи, които следят за реда и спазването на законите. Изградили сме и система за разпознаване на регистрационните номера на превозните средства, която следи движението на всяко МПС от влизането до изхода от комплекса. Дружеството изгради и ново улично осветление. Монтирано е ново LED осветление по цялата крайбрежна алея в Слънчев бряг. Това осигурява както комфорт за туристите, така и е ключово за работата на органите на реда и за ефективността на видеонаблюдението в комплекса.

- Отпадна ли проблемът с намиране на персонал за хотелите и ресторантите?

- Доколкото получавам обратна връзка от хотели и ресторантьори, проблемът тази година се задълбочава заради допълнителните мерки, по-краткия сезон и късното начало, както и заради заплахата от невъзможните прогнози как ще се развива пандемията. Трудно е за всички.

- Успяват ли хотелиерите, според вас, да поддържат отлично ниво на обслужване на туристите?

- Мога да изразя увереност, че правят всичко по силите си, според моите впечатления. Разбира се, отлично е една висока оценка, която трудно се поставя в условията на тази безпрецедентна криза. Има места, където нивото винаги е било отлично и продължава да бъде такова. Разбира се, има и примери, които стават публично популярни, заради които е дълбоко нечестно да страда целият бранш, като се поставя етикет. В тази ситуация браншът се опитва да оцелее при екстремно трудни условия. Човешкият фактор винаги е водещ, а в туризма той е на първо място, защото първо говорим за обслужване, после идват условията и инфраструктурата.

- Има ли подадени жалби при вас и за какво?

- Разбира се. Както всяка година. Жалбите са свързани с репатриране, платено паркиране, както и с конфликтни ситуации между различни бизнес оператори, които търсят арбитър или буфер в лицето на "Слънчев бряг“ АД. Количеството жалби намалява всяка година, защото се стремим да коригираме и да внесем повече яснота и ефективност в процесите. Тази година са под 20. Както вече казах, правим всичко възможно да бъдем добри домакини и често правим компромиси към туристите по отношение на паркирането. Но като цяло тази година начинът на посрещане и условията в комплекса са променени във връзка с новите реалности.

- Има ли файтони в комплекса? Как се забавляват туристите или този сезон наблягат повече на плажа, без много развлечения?

- Има файтони, има атракционно влакче, триколки, които осигуряват придвижване из комплекса. Плажът е водещ като преживяване в Слънчев бряг, тъй като е всепризнато отличен, както и водните спортове и плажни атракции, които всеки турист открива там. Развлеченията са различни, според търсенето на целевите групи туристи, защото е ясно, че туризмът не е само смяна на локацията, а и преживяване.

- Има коментари, че цените на храната по заведенията са твърде високи? Бургер струвал 18 лева...

- Прочетох публикации по темата и се опитвам да разбера всяка потребителска забележка в тази посока. Но в комплекса можете да откриете т. нар. street food от много нисък ценови сегмент, през средна категория масови ресторанти, така и високо позиционирани места за хранене, които предлагат най-новите тенденции в кулинарните преживявания на своите клиенти. И не намирам това за нещо негативно. Хубаво е, че на територията на комплекса можете да намерите своето място в избран от вас ценови клас храна и забавление. В миналото сме били много критикувани за това, че не привличаме платежоспособни туристи. Днес, наред с познатите вериги за бързо хранене, както и единични обекти, които предлагат храна на достъпна цена, се нареждат и т. нар. гурме бургери и ресторанти, които предизвикват опашки от туристи, желаещи да влязат. Синът ми разказва, че в София има редица места за street food, които са високо позиционирани ценово, както има подобни обекти и в квартал "Капана" в Пловдив. Наличието им и в Слънчев бряг не би трябвало да е проблем, когато потребителят сам решава дали да се храни там.

- Спазват ли се противоепидемичните мерки?

- Ресорните институции трябва да кажат това. От страна на "Слънчев бряг“ АД мога да кажа, че всекидневно се извършват дейности по дезинфекция на обществените пространства - алеи, зелени площи, тротоари и т. н.

- Докога, според вас, ще продължи лято 2021 и с какво ще го запомним?

- По отношение на определянето на срок, изисквате твърде много от мен като прогноза. Надявам се времето да е с нас, както и за добро стечение на обстоятелствата по отношение на развитието на пандемията, защото здравето на хората е най-важно. След 2020 г., това лято ще го запомним с пълни алеи, улици и плажове в Слънчев бряг, което беше доза облекчение и надежда за туристическия бранш, както и за самите туристи. Надявам се новото нормално да ни вдъхнови за иновации и еволюция в решенията, които предлагаме, за да останем конкурентоспособни на пазара и приоритетно предпочитани като дестинация за родни и чуждестранни туристи.



Още по темата: общо новини по темата: 465
01.10.2021 »
30.09.2021 »
29.09.2021 »
26.09.2021 »
25.09.2021 »
22.09.2021 »
предишна страница [ 1/78 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
пълен цирк - АД-то на Слънчака има 3-4 хотела... тоя е все едно "директор на водопад" - от него нищо не зависи :)))))
на 01.09.2021 г.
+3
 
 
Преди седмица бях на Слънчев бряг по стечение на обстоятелствата с пандемията. Наложи ми се да пътувам с атракционното влакче от Хелена до Кубан . За 4 курса които наблюдавах не беше издаден нито един билет а пътуваха около 10-15 човека на курс. Значи влакчето е пътувало празно по документи. След това започва едно реване че няма туристи и сезона е слаб
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Масови протести срещу цените на горивата
Природни стихии
Акция на ДАНС и КПКОНПИ, обискираха дома и офиса на шефа на Митниците
Парламентарни избори 2024
Интегриран градски транспорт на Варна
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре (416) 14%
Добре, но можеше и по-добре (391) 13%
Не се справи (573) 19%
Пълна трагедия (1604) 54%

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: