ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
"Ние, потребителите": КЗП не изигра картите по най-добрия за нас начин в казуса с телекомите | ||||||
| ||||||
Вместо това, КЗП подписа споразумение, което има действие само занапред и в духа си преповтаря подготвения законопроект за изменения на действащото законодателство, исканията от съда при вече заведените от неправителствени организации колективни искове и съдебно решение на първа инстанция по заведено дело с този предмет. Това е становището на некомерсиалната платформа "Ние, потребителите" по повод официална информация за подписано споразумение между Алианса за технологична индустрия и КЗП. А какво се случи на практика? Съвсем очаквано, след като преди месец (под обществения натиск и произнасяне на съда на първа инстанция за неравноправност на клаузата за индексацията) единият от телекомите обяви, че от 2024 г. при индексация на цената заради инфлацията, потребителите ще могат да се откажат от договора си без неустойка, останалите два оператора също отстъпиха и приеха тази формула, посочват от "Ние, потребителите“. За този резултат допринесоха активните действия на омбудсмана проф. Диана Ковачева и нейния екип, Комисия по икономическа политика и иновации и Подкомисия на наблюдение на дейността в областта на защитата на потребителите и ограничаване на монополите към Народното събрание и на народни представители, както и на Министерство на икономиката, с които "Ние, потребителите“ общува активно в продължение на повече от година. В резултат на това до "доброволната“ промяна се стигна съвсем закономерно, тъй като тя вече изглежда неизбежна. Надяваме се новите правила да се изпълняват добросъвестно от дружествата и да не стават причина за нелоялни практики, които отново да бъдат подминавани от контролния орган - Комисия за защита на потребителите, казват още от сдружението. Междувременно, всички ние трябва да проследим как ще приключат заведените колективни искове от неправителствени организации, защото от техния изход ще могат да се възползват директно присъединилите се към тях. Но те ще бъдат от полза и за останалите, тъй като ще създадат съдебна практика и при всяко ново дело с този предмет ще има позоваване на тези решения. Това означава, че засегнатите потребители ще могат да изискат да им бъдат възстановени надвзетите суми в резултат от действието на неравноправната клауза. Предстои произнасяне по казуса и от регулатора във Великобритания. |
Още по темата: | общо новини по темата: 74 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/13 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
Aнонимен
на 25.03.2024 г.
0
Aнонимен
на 25.03.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
След забраната: Едно онлайн казино затвори, но друго отвори
10:26 / 21.05.2024
Важна информация за посетителите на Grand Mall Варна
14:41 / 14.06.2024
Зам.-кмет на Варна с апел към гражданите
16:11 / 14.06.2024
Варненци поискаха любимо историческо място да бъде почистено
16:17 / 14.06.2024
Нещо странно става във Варна от два дни, много хора се оплакват
10:20 / 14.06.2024
Срамно! Всички забравиха за нея, има ли бъдеще миналото на Варна?
09:03 / 14.06.2024
Инцидент с влака Варна - Русе
14:25 / 15.06.2024
Накъде се движи градоносната суперклетка и къде се очаква да удари?
14:13 / 14.06.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета