"Ние, потребителите": Скандална нелоялна практика на туроператор

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
14:41 / 01.05.2024
1563
"БОНУС пакет МАКСИМАЛНА СИГУРНОСТ" в случай на смърт на пътуващия е включил туроператор в офертата си за организирано туристическо пътуване. Това съобщи в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова и обясни, че това е нелоялна търговска практика.

Съгласно Закона за задълженията и договорите при двустранните договори, ако задължението на едната страна се погаси поради невъзможност за изпълнение, договорът се разваля по право. В случая и за двете страни има обективна невъзможност - нито мъртвият може да плаща, нито туроператорът може да предостави туристическа услуга на мъртвец. Следователно, и да не е налице "бонус пакетът", в тази хипотеза туроператорът ще бъде длъжен да възстанови заплатената сума на наследниците на починалия.

"Ако потребителят не знае, че разполага с такова право по закон, това твърдение може да стане причина да си купи точно този пакет заради точно тази уговорка", коментира експертът.

Руменова посочи и че в актуалните общи условия на туроператори има редица несправедливи уговорки, които представляват и нарушение на действащото потребителско законодателство, включително на европейски директиви, сред които и тази за неравноправните клаузи в потребителските договори.

Тя даде примери с клаузи, с които туроператорите си запазват правото да променят датата и часа на заминаване, при включени самолетни полети да потвърдят часа на отпътуване от 5 до 7 дни преди началото на пътуването, да връчат окончателната програма в деня на заминаването, без да се предвижда официално туристите да могат да се откажат от договора на основанието на тези промени и да получат парите си обратно. Същевременно, при отказ от пътуването по желание на потребителя, той дължи до 100% от таксата като неустойка.

Eкспертът коментира и куриозният случай, при който мъж поръча през интернет сешоар, а получи буркан с марихуана. "Като се абстрахираме от криминалния аспект и от куриозния привкус на казуса, трябва да кажем, че при сгрешени от търговеца поръчки, потребителят има право да предяви рекламация и следва да си получи обратно всички пари, включително и за куриерските разходи". Друг вариант за уреждането на спора е търговецът за своя сметка да изпрати повторно реално поръчаната от клиента му стока.

Виж коментарите (0)

Още по темата (242):
11.06.2024 Милиони тонове е очакваната реколта от пшеница
11.06.2024 Гръцките власти излязоха с предупреждение
11.06.2024 Метеоролог за горещата вълна у нас: Морската вода е по-топла от обичайното
11.06.2024 След работно време спасителите не носят отговорност при инцидент
11.06.2024 Д-р Рада Прокопова: Първите сигнали за дехидратация на организма са чувството за отмалялост
10.06.2024 НИМХ с предупреждение: Идват екстремно високи температури!
Още новини от Национални новини:
Атанас Атанасов ще поиска вот на доверие като лидер на ДСБ, катег...
Богомил Бонев за Николай Марков: Мошеник, уволнен дисциплинарно о...
След основния ремонт Дунав мост ще може да се експлоатира още 70 ...
След работно време спасителите не носят отговорност при инцидент
НОИ с важна новина за джоба ни
Гласовете от чужбина: ДПС събира най-голяма подкрепа на вота за п...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).