Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Николай Неков: Един от митовете е, че за да стартираш бизнес, трябва да имаш голям капитал
Автор: Живко Кръстев 14:45 / 27.02.2024Коментари (0)1599
©
Всяко стартиране на бизнес е бягство срещу вятъра, срещу течението. Много е важно хората да валидират идеите си и да адаптират проектите си. Трябва да припознаем нашата визия и ценности с това, което искаме да постигнем. Това каза Николай Неков – основател на дигитална агенция ThinkFirst Digital и най-голямата платформа за къмпинг почивки karavani.bg, в предаването "Човекът на фокус“ на Радио "Фокус“.

Когато човек иска да стартира бизнес е много важно първо да "разнищи“ каква е мотивацията му – защо и какво точно иска да започне, и след това – как ще избере идеята. "Мотивацията е важна основа, която много хора пропускат понякога, т.е. да знаем защо тази ниша, защо този проблем, как ние сме свързани с него; този проблем свързан ли е с нас или с хората около нас, ние имаме ли този проблем; на кои хора искаме да помагаме – хората на нашата възраст, от нашия град, с нашите нива на доходи или имащи същите проблеми. Колкото повече е свързано с нашите принципи и цели, толкова по-голям шанс има всяка идея да удържи дори на най-силните ветрове“, обясни Николай Неков.

Някои идеи и решения имат нишова аудитория и понякога е предизвикателство да стигнем до правилните хора, подчерта предприемачът. "Маркетингът, който един стартъп трябва да прави, е напълно различен от това, което виждаме по медии, по билбордове. В началото ресурсите, които имаме, са почти нула и трябва по много интересен начин да оформим комуникацията си, което означава, че ние трябва много нишово да изберем аудиторията си. Ако целим обща аудитория, много често продуктите и идеите не си намират тяхната и просто спират, защото не са успели да я намерят“, поясни Неков.

Според него има много идеи, които могат да се тестват и валидират без финансиране. "Един от митовете е, че за да стартираш бизнес, трябва да имаш голям капитал. Със сигурност е полезно, със сигурност има и доста ниши, в които е задължително да имаш капитал и няма как да го направиш без, но има и много варианти, в които нещо може да се тества и с по-малък бюджет“, обясни Николай Неков.

През последните няколко години се променя начинът на финансиране на стартъпите, обясни той. "Фондовете са все по-взискателни, очакват доста по-голям напредък, приходи и печалба от компаниите, което създава предпоставки предприемачите често да бъдат поставяни в ситуация, в която трябва да направят малко повече стъпки преди да привлекат финансиране.“

Най-устойчивият начин за валидация е, когато се намерят клиенти. "Ако се намерят клиенти и компанията започне да има оборот, тогава по различен начин гледат и инвеститори, и банки, и всички възможни институции“, обясни Неков.

В бизнес стратегията си всеки предприемач трябва да вземе предвид времето, което е готов да инвестира в краткосрочен и в дългосрочен план. "Т.е. колко инвестира в следващия месец, два или три, за да валидира идеята. Съветът ми е колкото се може повече време на ежедневна база. 20 минути на ден могат да направят много повече чудеса от 2 часа на седмица. Всеки ден се създава инерция, която може да е много полезна на предприемача да се пребори с предизвикателствата. Трябва да си планираме времето, енергията и ресурсите, които искаме да вкараме – тези, които ни трябват, и тези, които вече имаме, за да можем да направим някакъв бизнес план“, обясни предприемачът.

Едно от най-големите предизвикателства при стартирането на бизнес според него е привличането на екип и партньори. "Синхронизирането на екипа е сериозно приключение. Колкото повече хора има в екипа, толкова по-трудно е да синхронизирате визията си дългосрочно. Затова понякога е по-добре да балансираме набавянето на нужните елементи, като изградим от една страна група от съветници или ментори, с които работим, които имат повече опит и желание да ни помогнат.“

От изключителна важност е да изградим и група от партньори, които могат да помогнат за развитието на компанията в началото. Те могат да са медийни, да е ноу-хау, може да са ресурси, от които имаме нужда, може да е достъп до аудитория. "Този вид партньори са много важни в началото и биха могли да ни спестят много от маркетинга, разхода и от лутането как да валидираме проекта“, подчерта Николай Неков.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Природни стихии
Световна черна хроника
Избори в Германия
Наводнения в Северозапада
Намериха мъртво 18-годишно момиче в Хасково, разследват убийство
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Ако днес имаше местни избори във Варна?
Аз съм гласувал/а за кмета и отново бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета, но бих го подкрепил/а
Аз съм гласувал/а за кмета, но вече не бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета и отново не бих го подкрепил/а

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: