Николай Рашков: Ако полетът ви бъде отменен - ще получите храна и вода, но много шофьори по границите имат ужасни битови условия и никой не се интересува!

Автор: Вилислава Ветренска
Коментари (0)
10:39 / 18.04.2024
1681
Данните са фрапиращи и икономиката ни губи над 1 милиард лева заради недопускането на страната ни в сухопътния Шенген. Това, което сме засегнали в изследването са трите основни пропускателни пункта с вътрешния граници на Европейския съюз за България. Това са Видин, Русе и Кулата. Това каза за аудиокаста "Това е България" на "Фокус" с водещ Цоня Събчева Николай Рашков, член на експертната група по транспорт на Европейската комисия.

"Тук е моментът да отбележим, че това е в ситуация на лансиран сценарий. Какво имам в предвид под това? Е, че всъщност ние взехме дневният пробег на автомобилите в България, който е драстично занижен, поради пътна инфраструктура, трафик по границите, сезонност и т.н., което се равнява на ситуация в дневен пробег от около 500 км, дори и надолу. За сравнение мога да ви кажа, че в Западна Европа българските камиони, както и всички други камиони, движещи се там, имат дневен пробег между 750 и 800 км, тоест, само виждате, че ако ние вземем реалността такава, каквато е, цифрата ще надхвърли драстично това, което виждаме. Друг основен момент, който е хубаво да отбележим е, че ние не сме включили като данни  други пропускателни пунктове като “Илинден" и “Оряхово", които също имат наличие на трафик, но само по себе си ние говорим за месечен трафик от около 60 000 български тежкотоварни автомобила", обясни той.

Най-натовареният пункт това е “Дунав мост 2" при Видин, поради простата причина, че чисто заради географското си разположение по-голяма част от стокообмена на България минават именно през този пункт, коментира още Николай Рашков. Той е следван от Русе, след това идва и “Кулата".

Колко часа е най-продължителния престой на граничните пунктове?

"За голямо съжаление, в тази черна статистика трябва да започнем с “Капитан Андреево", въпреки че той е външна граница и не е включен в изследването, но е редно да се отбележи. От началото на седмицата ние имаме колеги, които ни алармираха, че изчакването там е стигнало до 52 часа. Това са две денонощия. И всъщност, най-стряскащото е, че на всеки един от тези пунктове няма нормални битови условия за нашите колеги в кабините", допълни той.

"Всъщност, ако направим паралел с едно пътуване по въздух, тъй като вече ние сме член от Шенгенското пространство по въздух. Ако вашият полет бъде отменен канселиран или по някаква причина не се осъществи за повече от 2 часа, съответно вие ще получите храна и вода, каквито са основните европейски права на вас, като гражданин. В същият този момент обаче, ние оставаме една огромна група шофьори по границите, без въобще да се интересуваме какви са техните битови условия. И тук правя препратка към изследването, средното време за изчакване на Видин е 16 часа, на Русе - 11 часа, тоест, това е абсолютно недопустимо, когато говорим за трафик между две страни от ЕС и техните вътрешни граници", каза още Рашков.

Виж коментарите (0)

Още по темата (677):
29.04.2025 Български евродепутат пред ЕК за неработещия ГКПП "Рудозем–Ксанти": Шенген не търпи затворени граници
23.04.2025 Правят две нови дирекции в Гранична полиция, които да борят миграцията и контрабандата
20.03.2025 Даниел Митов: Основната заслуга за членството ни в Шенген е на тези, които денонощно охраняват границите на България
19.03.2025 Бизнесмен: Стига гръцки гаври! Защо България 30 години плаща за нещо, което го няма?
10.03.2025 Даниел Митов: Предстои поетапно увеличаване на капацитета на "Гранична полиция" с 864 нови служители
26.02.2025 България въвежда нови правила за чужденците 
Още новини от Национални новини:
Военнослужещият Калоян Пантаджиев е загиналият моторист от катаст...
Предстои голяма промяна при сделките с имоти
Над 340 000 пенсионери в България продължават да работят на трудо...
Иван Сотиров: Кризата в Столична община и държавата може да се ре...
Пореден случай на агресия в благоевградско училище! Двама мъже би...
Министърът на отбраната за скандала с F-16: Всичко започна от Рум...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).