Проект "Трансформация на модела на административно обслужване", който се изпълнява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Добро управление", има за цел подобряване на организацията и поддържане на регистрите в държавната администрация като се унифицира предоставянето на най-често използваните вътрешно-административни услуги от повече от 60 основни регистъра. Изпълнението му ще позволи да се набележат бързи и конкретни мерки за премахване на нормативните пречки за въвеждане на комплексно административно обслужване.
Проектът е първа фаза на промяна на настоящия модел на обслужване, като в обхвата му се включват надграждане на две стратегически информационни системи и пилотно внедряване в 50 администрации на централизиран механизъм за служебно заявяване и издаване на удостоверения. Това е стъпка, която ще позволи да започне подготовката за създаване на единни центрове за административно обслужване, предвидени в Стратегията за развитие на държавната администрация до 2020 година.
Предвижда се още и пълен преглед на съществуващите регистри, режими и услуги, за да може администрациите да улеснят гражданите и бизнеса.
Управлението на проект "Трансформация на модела на административно обслужване" е поверен на екип от експерти от администрацията на Министерския съвет, а изпълнението му трябва да приключи до края на месец март 2017 г. Той се реализира с партньорството на Националното сдружение на общините в Република България и е на обща стойност 4 507 300 лева.