Две мостови съоръжение по Аспарухов мост ще бъдат ремонтирани до края на месец май. Това съобщи във Варна заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, предаде репортер на Varna24.bg.
Той гостува в морската столица за участие в дискусията "Европа в нашия дом“ на тема регионално развитие в град Варна.
"Не че нямаме финансиране, проблемът е в организацията на движението. Летените месеци не можем да работим, зимата по норматив също е трудно ремонтиране. Предстои превантивен ремонт на две от съоръженията по Аспарухов мост през май. Довършваме ремонта към Звездица, в момента се полага асфалтовия пласт. На моста ще бъде положена хидроизолация на първото и на четвъртото съоръжение. До седмица приключва ремонта по АМ "Черно море", каза зам.-министър Нанков.
Той поясни, че ремонтът на моста трябва да приключи до края на май или най-късно до 5 юни.
Николай Нанков съобщи и друга важна новина. Той заяви, че предстои укрепване на свлачището на Трифон зарезан. Осигурени са необходимите средства, изготвен е проект за премостване с естакада.
"Проектът предстои да бъде одобрен на експертен съвет. Там, знаете, темата е, че пътят е общински. Влизаме в следната колизия: Да го направим държавен, ама трябва да плащаме винетки. В АПИ имаме бюджет над 100 млн.лв. тази година по отношение на аварийни мероприятия и свлачища. Ще разчитаме на Община Варна много бързо да ни съдейства по отношение на устройствените процедури и по учредяване на права по отношение на собствеността и на ЗУТ. Одобреният бюджет за укрепването ев размер на 15 млн. лв. с ДДС. Ще имаме отчуждаване за съжаление там. С това смятам, че една от болките на Варна през последните 20 години ще намери решение през тази година", каза зам.-министърът.
Той обясни също как се движат ремонтите по АМ "Хемус":
"Готови сме да стартираме с две първи копки в участъка между Ловеч и Плевен и Боаза. Говоря за пътния възел към Тетевен. Вероятно ще ги направим след Великден. Там ще започнем работа на 5-6 километра. Общо за ремонтите по "Хемус" ще бъдат инвестирани 1, 850 млв. лв., което включва и проектиране за общо 136 км. Ще има премоствания и три нови тунелни съоръжения. Ако говорим за пари при цена на километър за магистрала в Сърбия от 5 млн.лв., ние досега сме строили на 3 млн.лв. После се чудим защо качеството е такова. Затова не трябва да се хвалим с най-ниска цена. Трябва да се хвалим с устойчивост и качество."