Нови изисквания при двойното обозначаване на цените - и в левове, и в евро

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
08:50 / 24.01.2024
2368
Необходимо е още сега провеждането на комуникационна кампания, която да е насочена към всички заинтересовани страни и най-вече към икономическите оператори, за да може да бъдат защитени интересите на потребителите в предходния период около въвеждането на еврото. Превенцията е също толкова важна, колкото и ефективният контрол. Това коментира в ефира на "Радио София" основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова. 

"Търговците трябва да бъдат събрани и да им бъдат припомнени основните изисквания в Закона за защита на потребителите по отношение обявяването на цените, както и да бъдат запознати с новите изисквания при двойното обозначаване на цените и правилното превалутиране, които произтичат от Плана за въвеждането на еврото.“, каза Руменова. "Ако търговците не познават правилата, ако те не подхождат добронамерено към своите клиенти и също така ако не знаят, че при нарушение ще бъдат санкционирани от контролния орган, то тогава няма как да се установи един справедлив и защитен за потребителите пазар“, добави експертът. 

Според нея има добър план, с конкретни цели по отношение на потребителската защита. "Въпросът е как на практика ще се реализира, защото той трябва да бъде детайлизиран – да бъдат изведени конкретни целеви публики, конкретни послания към тях и цели, които да бъдат постигнати, като се включат подходящите комуникационни канали. Само по такъв начин търговците ще разберат какво се очаква от тях, за да бъдат изрядни, защо трябва да са такива и какво следва, ако не са. А потребителите – от какво и как да се пазят, както и как да упражняват своя граждански контрол с реакция и сигнали при нарушения.“, обясни Габриела Руменова. 

"В момента Комисията за защита на потребителите не се възприема като орган, който може да бъде уважаван и да всява респект, тъй като тя епизодично се насочва към сектори, които не са приоритетни за обществото, а е важно да се фокусира именно върху касаещите обикновения потребител проблеми, не върху чрезвичайни покупки, които прави много малък процент от обществото. Както казаха министърът на икономиката и дори премиерът, КЗП се нуждае от реформира, тъй като в момента не работи така, че да защитава интересите на потребителите. Надяваме се, че това предстои.“, завърши тя.

Виж коментарите (0)

Още по темата (762):
03.05.2025 Павела Митова: Датата за влизане в еврозоната не е заветна дата за
управлението
02.05.2025 За какво да сме подготвени в периода на двойно обрaщение на левове и евро
02.05.2025 "Боже пази България": Такъв ще бъде надписът на монетата от две евро у нас
01.05.2025 Стоилка Арсова: Няма да има промени при картовите и платежните операции след въвеждане на еврото
01.05.2025 Страховете от влизането ни в еврозоната: Оставаме безгласна буква?
01.05.2025 Предлагат валутният курс на лева да бъде фиксиран към долара вместо към
еврото
Още новини от Национални новини:
И това доживяхме: КАТ няма да ни глобява за определени нарушения
Ще се сбъдне ли прогнозата за 50 лв. за килограм череши?
Баща на загинало в катастрофа момиче: Седем години по-късно все о...
Вицепрезидентът откри изложбата "Азбука и история" в шуменската р...
Кардиологът д-р Рада Прокопова: Нещата, които са вредни за сърдеч...
Български ученици с нови медали от престижно състезание


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).