От Mtel умишлено премълчавали важно условие

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (10)
10:38 / 29.01.2017
1626
Върховният административен съд потвърди заповед на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за забрана на нелоялна търговска практика на "Мобилтел" ЕАД при продажбата на предплатени карти за мобилни услуги.

Телекомът умишлено е премълчавал важно условие, според което при закупуване на предплатени пакети услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. 

Тази информация е фигурирала само на интернет страницата на мобилния оператор. Липсвала е обаче в офисите му и върху опаковката на картите Prima, където би била полезна на потребителя непосредствено преди вземането му на решение за покупка.

В търговския обект е било налично единствено неактуално ръководство, според което картата се дели на два периода - активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). 

Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния.

В резултат от прилагането на цитираната практика потребителят остава с впечатлението, че ще може да ползва сумата по своята сметка през целия период на валидност на картата.

Влязлата в сила заповед на КЗП отнема възможността на мобилния оператор да подвежда по такъв начин потребителите занапред. Наложена е санкция в размер на 10 000 лв. с наказателно постановление, което търговецът обжалва.

Съвети към потребителите: 

- Настоявайте да получите пълна, вярна и разбираема информация за основните характеристики на услугата и условията за ползването й.
- Не бързайте да сключите сделка преди да се запознаете с всички условия и да се уверите, че те са изгодни за Вас.
- Търсете консултация винаги при съмнение, че информацията е непълна или неясна.

Препоръки към търговците: 

- Необходимо е на потребителя предварително да бъде предоставена информация за всички съществени характеристики на услугата и условията на сделката, както и да му се даде възможност да се запознае с тях.
- Информацията трябва да е ясна и достъпна.
- При необходимост консултантите могат да дадат разяснения, които обаче да не въвеждат в заблуда.

Виж коментарите (10)
Още новини от Национални новини:
Има ли причина да се притесняваме за цените на горивата по празни...
Проблеми по българските плажове, летният сезон блокиран?
Дезинформация: Кой лъже за ваксините срещу коклюш?
Банкери предупредиха: Лихвите по депозитите ще се вдигнат!
Бойко Борисов: Всеки документ се пращаше на Лена да провери дали ...
Делян Добрев: Всеки път, когато са ме викали в кабинета на Пеевск...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).