Полската Stadler ще произведе и други 35 влака за родните железници

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
14:19 / 26.06.2024
1597
Успешно финализирахме преговорите и вече има избран изпълнител на доставката на 35 електрически мотрисни влака. Това съобщи министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на Green Transition Forum 4.0. Подвижният състав ще бъде купен със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. За изпълнител е избрана полската фирма “Stadler Polska Sp. z o.o." Предложената цена е 642,5 млн. лева, а срокът за доставка е 28 месеца.

Министерството на транспорта и съобщенията премина към договаряне без предварително обявление за доставка на 35 електрически мотриси предвид сложността и спецификата на поръчката. "Всичко това се случи по ясни критерии и методика, които бяха аналогични за всички 4 компании, които дойдоха на преговори“, категоричен бе министърът.

Георги Гвоздейков подчерта, че се полагат усилия за усвояване на целия финансов ресурс по Плана за възстановяване и устойчивост. "Вече има подписан договор за производство на 9 маневрени локомотива, които ще бъдат необходими за депата“, припомни министърът. Вече е готов първият локомотив и следващата седмица се очаква неговото пристигане в София.

През април беше подписан договор за доставка на 7 двуетажни влака, като има възможност да бъдат поръчани още 3, така че бройките да бъдат увеличени до 10. "Основен въпрос сега е доставката на 20 влака тип "пуш-пул", които са за дълги разстояния. В момента преговаряме с ЕК, като нашето желание е да бъде заменен типът на влаковете с такъв, който да бъде произведен в по-кратки срокове. Вече сме на ръба чисто технологично с времето за производство, но ще положим максимум усилия да спасим и тези средства“, уточни още министърът.

Той каза пред участниците във форума, че България ще може да реализира почти 100 млн. лева финансов ресурс за изграждане на електрически зарядни станции по пътните трасета, които са част от ТЕН-Т мрежата. Половината от средствата ще бъдат за изграждане на зарядни станции по пристанищата на река Дунав и Черно море.

Министър Гвоздейков посочи като неотложно решаването на проблемите с товарния трафик в страната. "Този казус няма да изчезне дори когато влезем в сухопътния Шенген, защото България не е предприела в миналото стъпки за изграждането на буферни паркинги“, каза Георги Гвоздейков. Той призова представителите на транспортния бранш съвместно да се търсят начини за решаване на въпроса, както и възможни варианти за европейско финансиране по тази инициатива.

Виж коментарите (0)

Още по темата (82):
09.05.2025 Томислав Дончев: ПВУ беше в режим на екстремен риск, но има шанс да се възползваме от всички средства
03.05.2025 Томислав Дончев: Второто плащане по ПВУ би могло да бъде в ранната есен, до август 2026 година - останалите седем
30.04.2025 Калоян Стайков: Цялостната реформа за либерализацията на цените на тока за домакинствата въобще не е ясна
30.04.2025 Министър Георгиев: Промените в Закона за защита на подателите на сигнали отблокират 653 млн. евро по ПВУ
30.04.2025 Парламентът прие на второ четене един от ключовите законопроекти за втория транш по ПВУ
25.04.2025 Гроздан Караджов за новите електрически мотриси за БДЖ: Това е най-голямата поръчка за последните 20 години, която ще направи българската държава
Още новини от Национални новини:
Диана Русинова: Спрете движението незабавно на пътя Радомирци – Т...
Цяла България потъна в скръб след новина от последните минути
Кадри от инцидента, в който ТИР се врязва в бензиностанция край Р...
Наталия Киселова посети първия в България паметник на светите бра...
Каракачанов: Първоначалният вариант на кирилицата е поръчка на бъ...
След трите катастрофи с тирове край Радомирци: Диана Русинова и Е...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).