Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Посочиха от коя голяма верига българите най-много купуват храна
Автор: Екип Varna24.bg 14:06 / 27.11.2021Коментари (6)5817
© Varna24.bg
Осем от 10 българи пазаруват хранителни продукти от супермаркета, 60% купуват всеки ден, 2/3 търсят намаления, "Кауфланд" е най-разпознаваемата верига, а "Лидл" и "Билла" рекламират най-много.

Това отчита национално представително онлайн изследване на Nielsen Admosphere в периода 27.09 - 08.10.2021 г. с 517 участници, които ползват интернет, на възраст 15 плюс години.

Къде и колко често

Три четвърти от българите спонтанно се сещат за Kaufland, когато става въпрос за супермаркети, 67% от анкетираните се сещат за Lidl и 59% - за Billa. Общата спонтанна познатост за тези три супермаркета е много сходна при двата пола, както и при всички възрастови групи.

Когато анкетираните бяха помолени да изберат от списък със супермаркети по отношение на кои от тях познават, 91% избраха Kaufland. Вторият най-познат супермаркет е Lidl (90%), а третият – Billa (85%). Metro (64%), T-Market (59%), CBA (51%) и Фантастико (46%) също са доста разпознаваеми сред анкетираните.

Осем от 10 българи пазаруват хранителни продукти от супермаркета, като мъжете пазаруват там малко по-често, отколкото жените. Супермаркетът е особено предпочитан и от хората над 54-годишна възраст. Второто най-често място за пазаруване на хранителни продукти е малкият магазин за хранителни стоки. А 30% от анкетираните (предимно по-възрастни) се снабдяват с хранителни продукти от пазара. Като цяло специализирани магазини, пазари или фермерски пазари са предпочитани от минимален брой хора, показват данните на Nielsen Admosphere.

Повечето българи (60%) пазаруват хранителни стоки всеки ден или няколко пъти седмично. Една четвърт пазаруват веднъж в седмицата, а 8% - само няколко пъти месечно. Малка е разликата в честотата на пазаруване между мъжете и жените, като жените пазаруват дневно малко повече.

Избор и похарчени суми

Цените, разпродажбите и отстъпките са основният решаващ фактор за 66% от българите. Възможността за голям избор от стоки е важен за 60% от анкетираните, за 54% основен фактор е близостта на търговския обект - предимно за мъжете, хората от големите градове, по-възрастните. Качеството и свежестта на хранителните стоки също са важни за 54% от участниците в проучването, а за 42% решаващият фактор е дали познават добре магазина.

Българите обикновено харчат между 21 и 50 лв. средно, когато купуват хранителни стоки. Малко над една четвърт харчат от 51 до 100 лв. и 11% - само до 20 лв. Три четвърти от хората на възраст над 54 години не отделят повече от 50 лв., а над половината от най-младите (15-34 г.) харчат повече от 51 лв. при покупка на хранителни стоки.

Произход на стоките, рекламни бюджети

Осем от 10 българи се интересуват от страната на произход на хранителните продукти, но само 28% се интересуват от нея за всички продукти, 30% от анкетираните казват, че се интересуват от страната на произход за повечето продукти, а една четвърт - само за някои. Останалите 17% изобщо не се интересуват от страната на произход - и това са предимно най-младите, показва изследването.

Осемдесет и девет процента от тези, които се интересуват от страната на произход на хранителните продукти, предпочитат продуктите да са български. Второто най-предпочитано място на произход са страните членки на Европейския съюз, а 15% от анкетираните предпочитат продукти от Гърция.

Данните от рекламния мониторинг Ad Intel на Nielsen Admosphere Bulgaria сочат, че "Лидл България" е водещ рекламодател в категорията "Верига магазини за хранителни стоки" в периода януари - октомври 2021 г. с рекламни за над 62 млн. лв. (бруто). На второ място е "Билла България" (почти 62 млн. лв.), а след това - "Кауфланд България" (с 50 млн. лв.).








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 28.11.2021 г.
0
 
 
Аз пазарувам от Пикадили
на 28.11.2021 г.
0
 
 
А аз гламавия пазарувам от зеленчукови пазари и специализирани месарски и млечни магазини.
Aнонимен
на 28.11.2021 г.
+1
 
 
Аз Също Пазарувам от Kaufland
+1
 
 
Те затова Билла дават минималната заплата.
0
 
 
Билла изпреварва всички по качество.Кауфланд всичко е внос
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Януари 2022 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Тенис турнир "Аустрелиън Оупън"
Зима 2021/2022 г.
Мобилните оператори вдигат месечните абонаменти
ТВ и шоу сезон 2021/2022 г.
Грипна епидемия обхвана страната
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
тел.: 0887 45 24 24
office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2008 - 2022 Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: