
ЗАРЕЖДАНЕ...
Преминаваме към дигитални трудови книжки: Какво да следва, ако сме изгубили хартиения носител | ||||||
| ||||||
А какво да направим, ако сме изгубили хартиения документ и не можем да го представим на работното ни място? Отговор на този и още въпроси даде пред NOVA Ненко Салчев - началник на отдел "Трудово право и условия на труд" в Министерството на труда и социалната политика. "По принцип трудовата книжка се съхранява от работника. Ако тя бъде изгубена по негова вина, той следва да отиде в Инспекция по труда и да заяви издаване на нова. Най-общо казано, служителят трябва да отиде при всички предходни работодатели. Те от своя страна са длъжни в 14-дневен срок да впишат съответните данни. Накрая с всичките събрани документи отива отново в Инспекцията по труда, където му се издава трудова книжка", обясни Салчев. По думите му и към момента всички трудови договори се регистрират в НАП, като от 1 юни ще има повече информация. "За да влезнем в портала на НАП, ни трябва ПИК или електронен подпис. Ако нямате, най-лесният начин е да отидете до най-близкия клон на Агенцията за приходи и да си извадите безплатно такъв", уточни началникът на отдел "Трудово право и условия на труд". Ще има ли промяна за работещите, които обаче не са на трудов договор. "За тях данните ще започват да се вписват от юни 2026 година. Гражданските договори, по принцип, не са форма на заетост, която е постоянна. За тях се подават данни, които са във връзка с осигуряването", уточни още Ненко Салчев. |
Ако днес имаше местни избори във Варна? | ||
Аз съм гласувал/а за кмета и отново бих го подкрепил/а (78) | 27% | ![]() |
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета, но бих го подкрепил/а (25) | 9% | ![]() |
Аз съм гласувал/а за кмета, но вече не бих го подкрепил/а (36) | 12% | ![]() |
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета и отново не бих го подкрепил/а (152) | 52% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg