Преподавател по железопътен транспорт за тежката влакова катастрофа: Става въпрос за комбинация от човешка грешка и наработеща система

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
21:13 / 16.01.2025
2045
Тежко остава състоянието на пострадалите при сблъсъка на два товарни влака край Локорско във вчерашния следобед. Двамата мъже продължават да са с опасност за живота. За тях е организирана и акция по кръводаряване. Причините за трагедията все още се изясняват, но експертите ги свързват с липса на инвестиции и недофинансиране на железопътния транспорт.

Ден след влаковата катастрофа районът на инцидента продължава да бъде отцепен, а локомотивите все още са на релсите. Разследването трябва да покаже дали техническа или човешка грешка е създала предпоставка за челния сблъсък. Собственикът на частната фирма за товарни превози заяви, че е предупреждавал многократно за нередностите, а в конкретния случай не са взети мерки за предотвратяване на удара след преминаване на червен семафор, пише БНТ.

"Първата процедура - веднага трябва да се свърже началникът на гарата или диспечера с локомотива и машинистите по станцията, за да спрат влака. Ако не успеят, при тях имат шалтер, с който да изключат тока по трасето. Нашият локомотив беше електровоз и щеше да спре", каза Илиян Филипов, собственик на частната фирма за жп превози.

"Става въпрос за комбинация от човешка грешка и неработеща или неправилно функционираща в този момент система, тъй като тя е преосигурена от гледна точка на това да не се допусне да се развие човешката грешка", посочи доц. д-р Кирил Велков, преподавател по железопътен транспорт.

"Това са поредица от събития, които са довели до този случай. Говори се тук, че е бил направен опит да бъде спрян единият влак, който е бил с електровоз и като му се изключи напрежението, това може да се случи, но по стечение на обстоятелствата това се случва на място, където би трябвало да се свали токоснемателя на локомотива, защото там се минава със свален заради разликата в контактната мрежа", отбеляза Марио Нинов, главен експерт на КТ "Подкрепа“.

Инцидентът обаче е част от поредица подобни случаи през изминалата година, твърди бившият служител на БДЖ и журналист Михаил Рангелов.

"20 случая само за миналата година имаме такива. Обяснявах, че липсата на персонал и на кадри ще застраши сигурността. Железничарите в България правят чудеса. Просто не могат да ги правят без помощта на държавата", каза Михаил Рангелов.

Липсата на инвестиции в инфраструктурата, недостатъчните мерки за безопасност, както и недофинасирането са сред причините за зачестяващите инциденти, смятат експертите.

Виж коментарите (0)

Още по темата (37):
06.02.2025 Транспортният министър: Имаше много нарушения, свързани с безопасността в жп транспорта - по мое настояване са освободени 8 души
31.01.2025 Лекари в ИСУЛ спасиха живота на един от пострадалите във влаковата катастрофа край Локорско
26.01.2025 Оцелелите машинисти от жестоката влакова катастрофа: Беше нещо страшно! Болката е непоносима
23.01.2025 Един от оцелелите машинисти от влаковата катастрофа: Задържах влака със спирачката и побегнахме с колегата назад. После се ударихме!
22.01.2025 Директорът на частната компания след инцидента в Локорско: Наш машинист е опитал да спаси двамата загинали, но не е имал достъп до тях
21.01.2025 Петър Бунев: В НКЖИ има 1300 свободни места, заплащането е по-малко от това на касиерка в хранителен магазин
Още новини от Национални новини:
Намаляват максималния размер на глобите за шофиране без винетка и...
Панделиева: Шофьорите правят каквото си могат, а държавата имитир...
Българки спретнаха зрелищно шоу пред очите на стотици туристи от ...
Габриела Димчева: През месец март работа са започнали близо 17 00...
Холестеролът: Приятел, враг или и двете – кои са стойностите, кои...
Наталия Киселова за F-16: Трябва да се пази животът на летците, к...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).