И лекари поискаха нови правила и регулации при управлението на електрически тротинетки. Причината - половината от паданията водят до черепно-мозъчни травми. Според експертите рискът от нараняване с тротинетка е до 200 пъти по-висок в сравнение с управлението на кола.
Най-често инциденти с тротинетки настъпват през нощта, когато видимостта е намалена. Причината за други е висока и несъобразена скорост или употреба на алкохол. Затова лекарите от Фондация "Съвет за мозъчно здраве“ предлагат пакет от мерки – забрана на нощното каране, да се наложи възрастова граница за управление на тротинетка и задължителна застраховка.
Момчил управлява тротинетката под наем. Смята, че е в безопасност.
"Тротинетките под наем имат ограничение на скоростта, то е 25 километра в час и като го надвишиш или се движиш по баир надолу, тротинетката автоматично спира“, казва младият мъж пред NOVA.
Кара я почти всеки ден, но само по велоалеите.
"Трябва да се забрани карането на електрически тротинетки по самите пътища. Много хора не го спазват и така си отиват", добавя Момчил.
Стелиос е студент от Гърция. Научил е по трудния начин колко опасни могат да са тротинетките.
"Три или може би четири пъти съм падал. Боли. Може да бъде опасно. Особено ако пътят е мокър, е много лесно да загубиш контрол и да се подхлъзнеш“, казва той.
Специалистите пък твърдят, че всеки ден приемат в болниците пациенти след инцидент с тротинетка.
"Може да бъде получено мозъчно сътресение, мозъчна контузия. Може да се стигне до смърт“, алармира проф. д-р Димитър Масларов.
"Прави впечатление, че обикновено тежестта на травмата е доста по-голяма, отколкото обичайно при неелектрифицираните превозни средства“, обръща внимание председателят на Фондацията проф. д-р Николай Габровски.
Статистиката е категорична – тежките травми с тротинетки у нас ежегодно са между 200 и 300. Затова медиците предлагат пакет от мерки.
"Забрана на нощното каране, ограничение за годините – възрастта, в която могат да бъдат шофирани електрическите тротинетки - над 18-годишна възраст. Задължително и застраховки“, изброи мерките здравният икономист Аркади Шарков.
Според проф. д-р Николай Габровски за тротинетки над определена мощност със сигурност трябва да има предварително обучение.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.