Психолог: Чеченеца, Тошо Куката и Емили Тротинетката не са никакви инфлуенсъри

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (3)
12:22 / 06.04.2023
2311
Вчера един клип в социалните мрежи скандализира българската общественост. Стигна се и до арести на т.нар. "инфлуенсъри" Чеченеца и Тошо Куката заради видео, в което се гаврят с момче със специални потребности. Участие в грозната сцена има и транссексуалната Емили, по-известна като "Тротинетката".

Тези хора може би искат да се възприемат като инфлуенсъри, но по същество не са такива, обясни пред БНР д-р Боряна Гигова, преподавател по Маркетинг и реклама в НБУ.

"В повечето случаи гонят само известност. При инфлуенсърите в основата трябва да  е експертизата. Лидерите на мнение влияят чрез нея. В този случай не може да се твърди такова нещо“.

Голяма част от инфлуенсърите се изявяват в Тик-Ток, посочи тя.

"В Китай не може да се види съдържание, в което има дори леки наченки на насилие. В целия останал свят това нещо не се съблюдава. Затова има дела за модерацията на съдържанието на тази мрежа. Настоява се тя да бъде ограничи или да се спре в САЩ“.

Всяка една от големите социални мрежи е стартирала с идеята да има свобода на съдържанието, обясни д-р Гигова.

"Но колкото по-голяма е ставала, толкова повече е цензурирала и филтрирала съдържанието си. При Тик Ток обаче модерация има само в някои страни“.

Тя обясни разликите между българските и световните инфлуенсъри.

"Най-известните в света са свързани с ревюта на технологии. След това са тези, които се занимават с красота и начин на живот. В България най-популярните категории са "Ежедневие“ и "Комедия“. Хуморът е нещо, което се търси и се гледа. Но има разлика между забавата и по-олекотеното съдържание, сравнено със съдържанието с насилие. Това е изкривено разбиране за инфлуенсър маркетинг. По-скоро е създадено съдържание с цел да го гледат много хора“.

От гледна точка на закона е спорно кой е виновен, посочи още експертът.

"Има свобода на изразяване. Модерацията на социалната медия не се случва. Има обаче и жертва-дете със специални  потребности,  и тук е ролята на закона, дори и на гражданските организации, като саморегулация“.

Боряна Гигова разясни още, че не се печели от гледания в Тик Ток.

"Идеята за капитализация е по-различна. Тяхната цел е да станат известни по начин, по който да капитализират своето влияние. Едната опция е да промотират брандове. Другият вариант е да създадат собствена марка или продукт. Но това, което са направили, по-скоро е за удоволствие, а не от финансов интерес“.

Виж коментарите (3)

Още по темата (77):
29.11.2023 Тихомир-Мелиса разказа как и защо е сниман скандалният клип в мол "Пловдив"
17.10.2023 Адвокатите на Чеченеца, Тротинетката и Куката с общо желание
22.07.2023 Майката на Денислав за Чеченеца, Тротинетката и Куката: Искаме тормозът да
спре
20.07.2023 Емили Тротинетката: Момчето само си го поиска
20.07.2023 Свидетел: Тошо Куката сплашва Денислав, като го притеснява на работното му място
19.07.2023 Милен Стаматов (Готти): Не съжалявам, че разпространих видеото на Тротинетката, Чеченеца и Куката, но делото ще се проточи
Още новини от Национални новини:
"Сиела Норма" ще осигурява машинния вот на изборите на 9 юни
Синът на известен наш бизнесмен: Без да се замислих, приех покана...
Главчев: Финансирането за държавната детска болница е осигурено
Габриела Пеева, обвинена за убийството на мъжа си: Не съм извърши...
Внимание! Започват вечерни акции по време на великденските празни...
Мая Манолова: С Ваня Григорова сме в равнопоставено партньорство


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).