Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Психологът Елеонора Гачева: Платена версия на Фейсбук не би отказала хората да го ползват
Автор: Харитина Агопян 14:10 / 06.10.2023Коментари (0)703
© Фокус
Ако Мета пусне платена версия на Фейсбук, потребителят не би се отказал – по-скоро ще бъде по-активен и целенасочен в търсенето на информация, ако такавва услуга стане възможност на пазара на онлайн съдържанието. Това каза Елеонора Гачева, психолог, в предаването "Денят на Фокус“ по Радио "Фокус“. Повод за гостуването й бе новината, че Мета подготвя вероятна платена версия на Фейсбук и Инстаграм за ЕС, където рекламите ще бъдат ограничени.

"Склонен ли е българинът да си плати за онлайн съдържание с по-малко реклами – и да, и не. Всяко нещо, което е валидно за мен, не е валидно за всеки друг. Аз лично съм склонна да платя за такава услуга и смятам, че, без да се правят обобщения, българското общество би плащало за такъв тип услуга“, поясни психологът. По думите й, това е така, защото хората не желаят вниманието им онлайн да бъде "отвличано“ от последната активност на някой друг потребител, например. Те искат да намерят конкретна обща информация – за политика, мода, култура и другото се превръща вече в излишно за тях съдържание, смята Гачева.

"И в двата случая плащаш за ползването на социалните мрежи – ако искаш да не получаваш реклами и Фейсбук даде възможността за такава платена версия без тях, плащаш. Ако обаче не си склонен да дадеш пари за такава "чиста от реклами версия“, ти отново плащаш под някаква форма употребата на социална мрежа, защото пазаруваш през нея. И двете сметки плаща потребителят“, очерта голямата картина по темата психологът.

Важно е сами да си поставяме граници относно времето, което прекарваме в социалните мрежи. Алгоритмите на Фейсбук и Инстаграм позволяват таргетирането на персонализирана информация към всеки потребител съгласно интересите му. В този смисъл мрежите "ни познават“, категолична е Гачева.

В социалните мрежи не търсенето определя предлагането, а нашите предпочитания са основен фактор в предлагането. Социалната мрежа ни носи утвърждаване - сърчицата и харесванията всъщност означават "Ставаш, важен си“, каза още психологът.

"Живеем в заблудата, че имаме прекалено много информация, но получаваме тази, която търсим – все още не сме информирани за нещата, за които не знаем. За тях ние не търсим информация, от тях не се интересуваме“, заяви Гачева.

Проблемът с употребата на социалните мрежи е когато тя е доминираща в ежедневието – когато отнема възможността ни да се занимаваме с други дейности. Прекомерното "скролване“ на Фейсбук и Инстаграм води до изнервеност, склонност към сравняване с другия, неспособност да се ангажираш с творческа дейност.

"Ако изходим от потребността да бъдеш утвърден, харесан, одобрен, тя е в основата на потребителското поведение на купуващия човек. Ако в рекламите видиш диван и поискаш да го купиш, макар да нямаш нужда от него, истината е, че потребността си е да си починеш – не да си купиш материалната вещ. Тя е каприз, не потребност“, навлезе м дълбочина по въпроса с рекламите психологът.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Катастрофа с президента на Иран
Парламентарни избори 2024
Лято 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Матури 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: