Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
С какви проблеми се сблъскват търговците на Черния петък? 
Автор: ИА Фокус 22:58 / 10.11.2023Коментари (0)2564
©
С настъпването на ноември все по-често се сблъскваме с постоянните реклами на търговците на техника, дрехи, мебели и др. стоки, свързани с Черния петък, който тази година се пада на 24 ноември. Денят започва да се отбелязва в началото на 60-те години на миналия век в САЩ и фиксира периода между Деня на благодарността и старта на голямата подготовка за коледните празници. В последните години Черният петък набира изключителна популярност по целия свят и все повече потребители избират да направят планираните си покупки в магазина или онлайн в периода на намаленията. След пандемията се забелязва ръст на онлайн поръчките с близо 69%, докато растежът на покупките във физическите магазини на търговците не е толкова значителен. Друга тенденция, която се забелязва, са промоционални кампании, които са с период не само един ден, а цяла седмица. Как в този период търговците успяват да се справят с доставката, обработката и обратната логистика на върнатите от клиентите стоки споделят експертите от карго-партнер.

Какви са предизвикателствата, които се преодоляват между клика от телефона или компютър и доставката до вратата на клиента?

Първо и най-важно за веригата на доставки е доброто планиране. Чрез данните за наличности и потребление от предходни години, анализ пазара в момента и на покупателната способност на потребителите повечето търговци организират транспорта на стоките си още през летните месеци юли и август.

От основния източник на потребителски стоки – Китай, най-предпочитан е морският транспорт, който въпреки сътресенията като недостиг на капацитет, забавена обработка и задръствания при претоварните пристанища от предходните години остава най-рентабилна алтернатива. При оптимално стечение на обстоятелствата поръчаните през лятото стоки към началото на ноември са вече налични и заприходени в складовете на търговците с уточнени промоционални условия за Черния петък. На практика обаче се стига до забавяния на пратки, дефектни партиди или грешно изпратени от доставчика артикули. При такива ситуации често е необходимо да се ускори транспортът и да се навакса изгубеното време чрез експресна доставка. Тогава превозът с въздушен транспорт може да реши проблема. Услугата се диференцира на три нива в съответствие с необходимостта на търговеца от кратко транзитно време. За изключително спешни пратки логистичният доставчик карго-партнер е разработил emergency услуга с доставка от 24 до 72 часа след заявка, която може да се направи към фирмата по всяко време на годината и на денонощието. Спешните доставки се използват за ценни пратки и за високотехнологични и електронни устройства.

Освен транспортирането предизвикателство са и наличностите и обработката на поръчките в складовете, доставката и обработката на върнатите от клиентите стоки.

карго-партнер България е една от водещите логистични компании в България и сред основните ѝ дейности е поддържането на онлайн канала за водещи марки от сектора на бързооборотни стоки. Близо 20% от целия капацитет на склада от 22 000 палетни места и 16 500 кв. м е обособен като зона за e-commerce.

Управителят на компанията Димчо Димчев споделя повече за явлението "Черен петък“ от позицията на своя опит в логистиката и анализира как той се отразява върху процесите в склада и работата на складовия работник. Димчо Димчев: "За ефективните процеси в склада и навременната обработка на подадените поръчки е важна много добрата комуникация между търговеца и логистика. Това задължително включва и интеграция между системите ни, за да се следят наличностите и да се повишава ефективността на работата при минимални грешки. Процесите в логистиката вече се дигитализират успешно и складовите пространства също следват тази тенденция, като все повече се обръща внимание на автоматизация на вътрешно-складови процеси по събиране и експедиране на заявките. Дори и с наличието на тези съвременни системи за Черния петък имаме нужда от допълнителен човешки ресурс, който да се справя с многократно увеличения брой заявки. Опитът ни от през последните две години показва, че заявките в седмицата на намаленията нарастват до 448% от стандартния обем. Тази година планираме увеличение до 500% в "черната седмица“. През този период в складовете наемаме допълнителни служители , които първо преминават обучения за системите и за стоките на клиентите. Именно опитът на карго-партнер в разпределението на процесите и ефективното обучение на временните служители ни дава възможност да отговаряме гъвкаво на увеличените потребности на клиентите и да гарантираме качеството на услугата.“

След обработката в склада процесът преминава през доставка до краен клиент или до магазина на търговеца. Тя е още един напрегнат етап от пътя на всяка стока, която ще се продаде на Черен петък. За крайната доставка се съобразяват фактори като повишен трафик в градовете и по-специално около търговските обекти, наличието на транспортни средства и капацитета им при увеличения обем на стоките в тях. В този решаващ момент логистичните компании отново са принудени да се обърнат към технологиите, за да са сигурни в навременната доставка.

Дори и след получаването на стоката от клиента предизвикателствата за логистиката не са свършили. Немалка част от потребителите се отказват от понякога спонтанно взетото решение за покупка и решават да върнат стоката в допустимия срок. За да улеснят този процес и за купувача, и за търговеца, логистичните компании предлагат услуга за така наречената "обратна логистика“ – това е превозът, проверката и повторното заприходяване на върнати от клиенти артикули.

Изброихме различни фактори, влияещи върху веригата на доставки по време на Черния петък. Все повече компании адаптират процесите и оползотворяват ресурсите си по-добре чрез използване на дигиталните технологии. Така те успяват да предложат богата наличност и бързи доставки дори и през крайно натоварения Черен петък и това им печели конкурентно предимство.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Гергьовден 2025 г.
Изкуствен интелект
Войната в Украйна
Реформа в пенсионната система
Дете почина при манипулация в зъболекарски кабинет в Пловдив
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Ако днес имаше местни избори във Варна?
Аз съм гласувал/а за кмета и отново бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета, но бих го подкрепил/а
Аз съм гласувал/а за кмета, но вече не бих го подкрепил/а
Аз НЕ съм гласувал/а за кмета и отново не бих го подкрепил/а

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: