Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ще бъде ли спрян вносът на коли втора ръка?
Автор: Екип Varna24.bg 17:03 / 12.05.2024Коментари (14)1295
©
Новият Интегриран план в областта на енергетиката и климата предвижда редица мерки за по-старите автомобили - не само забрана за вноса им в България, но и блокиране на възможностите за препродажбата им вътре в страната: такава информация бе разпространена от няколко издания в последните дни. От тълкуванията на въпросните издания излиза, че хората, притежаващи автомобили производство отпреди 2005 година, ще ги притежават завинаги, тъй като те няма да могат да бъдат пререгистрирани занапред.

В самия документ, изпратен вече за съгласуване в Европейската комисия, обаче не пише нищо подобно, установи Automedia.bg. Eто какви мерки предвижда планът, и колко от тях ще се превърнат в реални правила (важно e да уточним, че те са описани най-общо като намерения, и едва след потвърждение, че отговарят на европейските правила, ще бъдат разписани по-детайлно).

Забрана за внос на коли отпреди 2005 - може би

В плана е записано намерение да се ограничи вносът на употребявани автомобили с екологична категория под Евро 4. Стандартът Евро 4 бе въведен от 1 януари 2005 година, но има и коли, произведени през 2003 и 2004, които го покриват. Целта на тази мярка е, както пише в документа, "предотвратяване на "изхвърлянето“ на стари дизелови превозни средства на българския пазар". Планът изрично описва това като "потенциална допълнителна мярка", а не като твърдо намерение.

Ограниченията за внос на стари автомобили под Евро 4 от години са факт в държави като Сърбия и Албания. Въвеждането на мярката в България е по-сложно, защото тя противоречи на европейските правила за свободно движение на стоки. Далеч по-практично би било вместо забрана да се въведе допълнителна екологична такса, която би направила вноса на 25-годишни коли неизгоден. Подобен подход години наред прилагаше Румъния.

Впрочем подобна мярка е "след дъжд качулка": огромната част от старите европейски дизели отпреди Евро 4 вече са изнесени в страни като Полша и България. Щеше да има полза, ако бе въведена през 2015, да речем.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 14.05.2024 г.
0
 
 
Аз предлагам държавата да отнеме колите над 20 г.Иначе хората ще продължат да им търпят простотиите,а трябва да се строшат главите на някои които се чудят как да затруднят живота на хората.Защото никой не пита можем ли ,имаме ли възможност и т.н.То и ние не искаме тези политици ама те не чуват не се махат.И това ще важи ли за държавни фирмени полицейски коли автобуси камиони влакове самолети всичко замърсява.Да кажат колко замърсява 20г.кола на газ?
Aнонимен
на 14.05.2024 г.
0
 
 
Боклуци прости, моят джип е бензин 2001г с газ и е в пъти по-екологичен от новите трошляци.
Aнонимен
на 14.05.2024 г.
0
 
 
А кой ще им купува старите боклуци на западноеврогейците
Aнонимен
на 14.05.2024 г.
0
 
 
Държавата да осигури прилични доходи,тогава и ни е ще се можем даси позволим по нови автомобили.Да,държавата дава от нашият гръб по 100 000 хиляди за служебни коли на парламента,на хора които нищо не вършат а вземем доста високи заплати за нищо.
Aнонимен
на 14.05.2024 г.
0
 
 
Ходете да съ гръмнете щот бедния робски народ може да свърши тая работа дупедавци
Aнонимен
на 14.05.2024 г.
0
 
 
Боклуци ши ми казват колко гдшна кола да карам
Aнонимен
на 13.05.2024 г.
0
 
 
НЯМА ЛОГИКА.Не старият автомобил замърсява въздуха, а ИЗНОСЕНИЯТ ДВИГАТЕЛ! Един мотор на 5 год. може да е износен от некомпетентно каране- сегменти, прегорели клапани и да пуши, или да е износен след 300000 км. Пробег.В Европа при техн. ПРЕГЛЕД се измерват изгорелите газове и ако СО2 е над допустимите норми, колата се спира от движение за ремонт на двигателя, независимо далие 25 годишна или на 4 или 5 години.
Aнонимен
на 13.05.2024 г.
0
 
 
Я да видиш пък, Гърция се движат коли от преди 80 години и няма проблем стига да покрива нормите. Ние взехме да ставаме по европейци от европейците. Смешковци винаги най отпред за всичко, само за заплатите на последно място.
0
 
 
България - държавата, която не може да осигури стандарт на населението за покупката на нови автомобили, но пък има изискавания. Държавата в която населението плаща винетки за поддръжката на пътища, но пък за сметка на това си разбива колите по скапаните дупки и осеяни лунни пейзажи. Ей защо няма регулатор да накаже всички онези 240 дето знаят само как да цоцкат от изстрадалия народ, например на тях да им вземат копите, понеже пътищата са в окаяно състояние...
Aнонимен
на 12.05.2024 г.
+3
 
 
Колата ми е евро 2,газифицирана,карам си я вече 12,13г.Изобщо нямам намерение да вземам красива пластмасова играчка с диодни светлинки ,пълна с екстри(т.е.с десетки болести)Ходих в сервиз за смяна на абс датчик с прекъсната жица Колата е 28г.ех в един момент няма как!?Човека в сервиза ми каза виждаш ли наоколо ,всички тези са болни.Майко мила като погледнах ,на то от най различни марки ,и то много от тях висок клас лимузини.Аудита ,БМВ та ,мерцедеси ,от красиви по красиви .....ама електронно болни.
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Абитуриентски балове
Академичната общност излиза на протест
Европейски избори 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: