Ще се справи ли държавата с джигитите на пътя и нарушенията с мощните им коли?
Важно е МВР по-активно да подкрепи усилията на всички - да има повече мобилни и стационарни камери. Както има мерки срещу футболното хулиганство, трябват спешни мерки за хулиганството по пътищата - рисковите водачи да са на отчет, заяви в "Здравей, България" по Нова тв Тенчо Тенев, бивш шеф на КАТ-София.
Защо причинилият катастрофата с Ферарио Спасов е останал невидим за полицията, а всички в Лясковец го знаят кой е и какво прави, какви нарушения има - бутнал е стълб с колата си в центъра на Лясковец и никой не е реагирал.
На този етап смъртността по пътищата не може да се намали само с рестрикции и санкции. Откакто е въведено наказанието конфискация на коли при употреба на алкохол са загинали 26 човека, като прибавим и иззетите коли - значи санкциите не работят, добави Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка. Според него ако политиците искат да направят нещо, то след 10 г. може да се получи.
Трябва да въздействаме на новото поколение, което сега е на по 5 г., и на родителите. Пътят е дълъг и всички трябва да го извървим заедно. Това е социална политика - родителите да възпитават децата си за опасностите на пътя и че може да отнемеш нечий живот. Нямаме ролята на семейството и на учителите, няма политика за подобно възпитание.
Всички нарушители са със скъпи и мощни автомобили - да се направят проверки откъде даден нарушител има пари за такава кола.
Трябва нова пътната политика - на пътя, където загина Ферарио Спасов трябваше да има мантинели, да се оправят шахтите по улиците и булевардите - капаците им никога не са на нивото на пътя, винаги са или по-ниско, или по-вискоко. това е много опасно, обясни Йонко Иванов.