ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Ще стимулират ли с по 500 лева вносителите на коли втора ръка по-масовото използване на електромобили у нас? | ||||||
| ||||||
"До края на 2026 г. да постигнем поне 30 000 автомобила по пътищата на държавата ни и да имаме не по-малко от 10 000 зарядни точки", каза пред БНТ Мартин Гиков, заместник-министър на иновациите и растежа. Насърчителни мерки са предвидени и за инвеститорите в зарядни станции, и за гражданите, за да може повече хора да си купят електромобил. Експерти се надяват, че България ще последва френския пример за подпомагане на домакинства с по-малки финансови възможности. "Има някакъв критерий за неголеми доходи и на тази база човек може да вземе под наем от 6-7 различни модела за 100 евро на месец електромобил", Мартин Заимов, председател на Българската асоциация "Електрически превозни средства". От автомобилния бранш посочват, че все повече модели са с пробег от 600 км, а времето за зареждане на публични станции се съкращава до 25 минути. Макар цените на електромобилите да остават високи, в бранша прогнозират, че това ще се промени. В началото на декември стана ясно, че държавата има и друга идея - вносителите на коли втора ръка да плащат такса от 500 лв., а натрупана сума да се използва за фонд, с който да се подпомага купуването на електромобили. Стимулите за нови електромобили в страните от ЕС Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) публикува по-рано тази година проучването си за политиките за подпомагане на придобиването на нискоемисионни или 100% електрически автомобили (BEV). Изнесените данни показват изключително полюсна стратегия по отношение стимулирането на покупката на нови екологични превозни средства. В 20 от включените в проучването 27 държави съществуват политики за финансово подпомагане на покупката на нов електрифициран или изцяло електрически автомобил, Според доклада на ACEA изключенията в това отношение са Белгия, България, Дания, Финландия, Латвия, Словакия и Швеция. В зависимост от държавната политика на местно ниво, желаещите да придобият нов нискоемисионен или 100% електрически автомобил, могат да разчитат на парична субсидия, както за придобиването на самата кола, така и за такова за зарядна инсталация. Като пример може да бъде посочена Австрия, пише auto-press.net, където са предвидени 3000 евро бонус при закупуването на BEV модел, 1250 за такъв със зареждаема (PHEV) хибридна система и 1800 евро за домашна зарядна инсталация. Държавата с най-добра политика за подпомагане на покупката на електромобил от последните няколко години - Румъния, със субсидия от до 11 500 евро, отстъпва първото си място на Кипър. Потребителите в страната могат да разчитат на премия от до 20 000 евро, като 19 000 от тях са предвидени за придобиването на BEV модел, а още 1000 евро се дават при връщането на употребяван такъв. Сериозни преференции за покупката на нов BEV автомобил има също така в Малта (11 000 евро), Хърватия (9291 евро), Унгария (7350 евро), Люксембург (8000 евро) и други. Във Франция, субсидирането е на стойност от до 5000 евро, а в Германия до 6750 евро. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
на 28.12.2023 г.
0
на 28.12.2023 г.
0
Aнонимен
на 28.12.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
След забраната: Едно онлайн казино затвори, но друго отвори
10:26 / 21.05.2024
Плаж край Варна, отличен за чистота и екология за 28-и пореден път
16:00 / 21.05.2024
Важна информация за картите за автобус във Варна
16:23 / 22.05.2024
Вижте какво се появи в Морската градина на Варна. Супер е за селфита
15:54 / 21.05.2024
Снимки от катастрофата на пътя Варна-Добрич: Било е страшно!
20:04 / 22.05.2024
Откриха мъртъв изчезналия журналист от Варна!
18:03 / 21.05.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (428) | 14% | |
Добре, но можеше и по-добре (412) | 13% | |
Не се справи (591) | 19% | |
Пълна трагедия (1635) | 53% |