Щеше да им е полезно, ако го знаеха – зарязаните пътници на летището

Автор: Десислава Томева
Коментари (0)
12:28 / 06.10.2022
780
Поредни случаи на изоставени пасажери и закъснели полети през изминалата седмица ни дават повод да припомним кои са основните права при пътуване със самолет и как да ги защитим. Съветите са на експертите от "Ние, потребителите".

Независимо от причините, при всеки проблем с полет, авиопревозвачът е длъжен да се погрижи за пътниците!

Лошо време

– Ако авиокомпанията Ви изостави по пътя или не може да осъществи полета поради лоши метеорологични условия, това не я освобождава от отговорност. Тя трябва да Ви предложи премаршутиране или друг полет, както и храна и напитки. При по-дълъг престой имате право и на безплатни нощувки в хотел, включително и транспорт от и до него, до часа на тръгването.

– В случай че изобщо не можете да излетите заради силен вятър или снеговалеж или очакваното закъснение е над 5 часа, можете да се откажете да пътувате и авиокомпанията трябва да ви възстанови парите за билета до седмица.

Закъснели полети

– Авиокомпанията трябва да Ви информира какво се случва с полета и кога се очаква да се изпълни.

При закъснение над 2 часа трябва да Ви осигури храна и напитки за времето за изчакване, при необходимост - настаняване в хотел и транспорт от и до летището.

Когато самолетът кацне на крайната дестинация с повече от 3 часа закъснение, е възможно пътниците да получат обезщетение, чийто размер зависи от дължината на маршрута.

– Вижте размера на обезщетенията: https://bit.ly/3Ep7RSP

Отменени полети



– Когато полетът няма да се осъществи, авиокомпанията е длъжна да Ви даде възможност да изберете между възстановяване на парите за билета до 7 дни, да осигури придвижването Ви до крайната дестинация с нов полет или премаршутиране при първа възможност и сравними условия. Междувременно, също трябва да се погрижи за Вас.

Вижте още: https://bit.ly/3SwtRiO

Важно



– Да пазим всички документи за пътуването – бордова карта, платежни документи, SMS-и и имейли от превозвача, снимки на таблото с информация за закъснението или отмяната на полета.

– Ако не получим ваучери или храна и си купим сами по време на престоя на летището, да пазим касовите бележки и други доказателства за направените разходи, за да ни ги възстановят.

Как да защитим правата си?

– Всички претенции предявяваме към въздушния превозвач, възможно най-скоро

– При неуреждане на спора, се обръщаме към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" за български авиокомпании и към мрежата Европейски потребителски центрове за чужди превозвачи.

Повече: https://bit.ly/3SOcwSc

Информацията и съветите касаят полети с всяка авиокомпания при дестинации в рамките на ЕС и с начална точка Съюза, както и такива до страна от ЕС от страна извън Съюза с европейски авиокомпании.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Удрят по джоба на шофьорите с драстично увеличение на годишните т...
Поредна фишинг измама: Хакерите са все по-изобретателни, как да с...
Удариха ни по джоба, дюнерът поскъпна
Симеон Симеонов: Целта на всяка една професионална гимназия е да ...
Проф. Костадин Ангелов към ПП: Питайте си вашите хора, защо подпи...
БАБХ: Най-честото нарушение в магазините преди Великден е неясен ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).